Ut till snölandskapet

Har tänkt ge mig ut i snölandskapet och jogga men jag vet inte hur det kommer att gå eftersom jag har lite ont i magen nu och då. Det om något är inte någon bra förutsättning när man ska träna. Men jag har tänkt göra ett försök ändå och sen får det blir vad det blir. Även om jag måste gå en del så ger det ju en del iaf. Bättre än att sitta inne och uggla iaf, den saken är ju säker.

Det snöade för en stund sen men nu har det slutat.
Tycker verkligen det är jättemysigt när det snöar, små snöflingor som långsamt seglar ner mot backen och bara gör landskapet ännu vitare och vackrare. Men det är rätt bra att det slutat nu iaf eftersom jag ska jogga. Det snöade förut en gång (för inte alltför längesen) när jag skulle jogga och det var lite jobbigt eftersom jag fick snöflingor rakt i ögonen typ. Då gällde det att kolla ner i backen hela tiden vilket inte är bra med tanke på nacken. Det är alltså trots allt bra att det inte snöar nu med tanke på det.

Nu lite om kommande helg.

Kanske blir att jag spelar "Lazerdome" (lr hur det nu stavas) på lördag. Det var min lillasyster Bettys idé att vi skulle spela det och varför inte enligt mig. Det är ju jäkligt roligt. Men först så måste vi kolla vilka mer i familjen etc som är på och sen ringa och se om det finns nån plats isf. Det kan ju redan vara fullbokat också det vet man ju inte. Hur osm helst så ska jag verkligen ta till vara på helgen som kommer iaf eftersom jag ju trots alla om och men får vara ledig både lördag och söndag. Jag jobbar på fredag men vet inte vilken tid än så länge, måste höra med chefen om det.
Hade tänkt träffa min kompis Maria också  på fredag. Kanske blir utgång men jag vet inte riktigt säkert, träffas ska vi iaf göra, det är ett som är säkert. Det kommer bli skoj.
Sedan blir det förmodligen åtminstone en skidtur också nån gång under helgen. Det vore trevligt, antingen hemma I Västanå lr på "fjället".
Känns extra roligt med helgen också eftersom Helena kommer att komma hem från Umeå. Alltid lika roligt att träffa henne:)
Jimmi ska iväg på ett Lan nere i Gävle på fredag så jag kommer för en gångs skull inte att umgås något med han i helgen överhuvudtaget.

Nej, dags att göra slag i saken och ge mig ut i naturen nu. Ha de bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0