Ta det inte så allvarligt

Fattar inte varför man ska hänga upp sig så mkt på vissa saker. Visst har jag vart jävligt gnällig idag, det kan jag gott erkänna. Har framför allt gnällt på jobbet och satsat på att "tycka-synd-om-mig-själv-ungefär". Det har jag gjort, visst. Men bara för att jag har gjort det så behöver väl inte hela världen gå under för det, lr? Själv är jag inte alls lika gnällig och negativ längre utan ser fram emot att snart tvinga iväg mig själv på en joggingrunda. Sen vet jag ju också att den enda som kan fixa ett nytt jobb åt mig är jag och då måste jag ju också ta tag i att ta mig ut att söka. Vilket verkligen inte är det lättaste/roligaste enligt mig. Men som sagt, faktum kvarstår, det är bara jag och ingen annan som kan ändra på situationen.

Det är ju inte heller som så att jag skyller på nån annan för att jag har det som jag har det, absolut inte! Jag önskar verkligen att människor inte skulle ta saker och ting så superallvarligt jämt. Lr ja, rättare sagt folk kan få ta saker allvarligt när jag tar de allvarligt och tvärt om;P (önsketänkande att det skulle bli så, jag vet, men jag kan ändå inte låta bli att hoppas på att det kommer bli så en vacker dag). I morse kände jag bara för att klaga och gnälla, så enkelt var det. Men lägg det på sidan nu snälla, det har ju jag gjort. Nu sen när jag tagit mig upp och fått i mig lite frukost så känner jag mig ju på mkt bättre humör.


Nu ska jag ge mig iväg ut iaf och få joggingturen överstökad.
Ikväll är det hockey och handboll som gäller, wehey!:) Kommer bli skoj att se. Hoppas Sverige och Modo vinner båda två bara, det vore det bästa. Ha en fantastik dag (det tänker jag försöka ha iaf trots mitt gnäll tidigare)!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Svar: Tack! :) Jadu, vi ska till nån bar, som vanligt, hehe ;) Men på lördag blir det lugnt, då är jag barnvakt.

2009-01-22 @ 15:24:10
URL: http://www.metrobloggen.se/londonaup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0