Sömnproblem & ångest

Igår när jag kom hem så gick jag upp för att lägga mig med min sötnos runt 23 men jag tänkte inte somna. Tänkte gå ner sen han somnat och äta lite,  borsta tänderna, släcka o s v. Men vad händer då tror ni? Jo, självklart somnar jag och sover i ca en timme och vaknar och inser att jag ju måste kliva upp. Jag går upp, skriver på msn, äter lite, borstar tänderna mm och går sedan upp och lägger mig igen. Jag tänker att jag självklart ska kunna somna efter ett litet tag men det kunde jag se mig i stjärnorna efter visade det sig. Jag ligger och vrider mig i sängen i timtal vilket jag verkligen är ovan vid. Jag brukar nämligen aldrig ha några problem med att sova:S Det var verkligen jättejobbigt då jag så gärna ville somna också, detta för att kanske komma upp i någorlunda vettig tid idag. Jag somnade tillslut nån gång runt halv 5 tror jag, inte en sekund för sent.

Var helt död (som ni säkert förstår) när min pojkvän sa "hejdå" och for på jobbet runt 6 i morse. Jag sov vidare och vaknade inte föränn långt fram på eftermiddagen. Fan också, jag får verkligen ångest över att sova länge om dagarna. Jag har sakta men säkert börjat inse det trots att jag ju ofta lyckas sova bort hela dagar i princip nu för tiden. Måste göra ett nytt försök med att lägga mig tidigt ikväll.

Jag måste iaf försöka göra det bästa av den här dagen nu, jag har ju trots allt några timmar på mig. Jag ska ta och skriva om mitt CV och sen ge mig iväg ut på en joggingtur. Jag hoppas och tror att det kan dämpa ångesten jag känner just nu. Känner ångest över vad jag ska göra med mitt liv bl a:S Vet inte vad jag ska göra, måste väl gå nån utbildning men vad? Har ju funderat lite på socionomutbildningen men jag vet inte. Känns bara som att det kommer bli fel hur jag än väljer. Jag vet att man borde försöka se det hela positivt (man har ju alla möjligheter öppna nästan och man har valet i sin egen hand i princip) men det går inte för mig. Allt jag känner just nu angående utbildningar är ångest:(

Måste ta itu med CV:et nu så jag kommer nån vart. Hoppas ni får en bättre dag än vad jag förmodligen kommer att få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0