Överskott på sömn?

Ligger här vaken i Jimmis säng för tillfället och funderar på hur jag ska göra. Somnade kl 24 och vaknade av nån underlig anledning redan kl 3, pigg dessutom:S Försökte somna om men det gick bara inte. Läste lite i min lånade bok "Kär och galen" och försökte sedan somna om igen men det gick inte då heller. Gick ner och tog mig en knäckebrödmacka med ost och drack mjölk till. Detta eftersom jag kände mig lite småhungrig. Passade också på att gå på toa innan jag gick upp igen för att göra ett nytt försök att somna. Naturligtvis gick det inte då heller. Klockan hann bli 5 och väckaren började ringa eftersom min älskling brukar gå upp då för att hinna till jobbet. Jag kunde ju utan problem väcka honom iaf och se till så att han kom upp, alltid nåt.

Jag undrar verkligen varför jag inte verkar kunna sova nå mer.
Känner mig inte nå speciellt trött ens och det är det som är så konstigt. Jag har dock mina teorier om orsaken. Lr kanske teori rättare sagt. Min teori är väl ganska enkel egentligen. Jag kan helt enkelt inte sova nå mer eftersom jag sovt så mkt de senaste dagarna. I söndagsnatt sov jag ju hela 16 timmar och igår sov jag 13 och en halv timme. Det får väl sina följder tillslut I guess. Konstigt är det dock ändå eftersom jag alltid upplevt att jag verkar kunna sova hur mkt som helst utan problem.

Jaja, jag ska göra ett nytt försök att somna om om ett litet tag iaf.
Man måste ju försöka liksom. Har ju trots allt "stängning" inatt vilket kommer att innebära en jäkligt sen natt för min del. Detta gör att jag nog borde tvinga mig själv att sova åtminstone lite mer än tre timmar.

Godnatt på er (lr borde jag kanske skriva god morgon?...äh, saksamma:P)!



Kommentarer
Postat av: Carro

Det är sant! Japp jag får försöka ta hand om min kropp och dra er på stressen :) Det är skumt det där eftersom jag inte har så mycket att göra på dagarna så borde jag inte vara stressad, men det finns tydligen något som heter psykisk stress.



Det blir jag också stressad över! Funderar du på att göra det nu i höst? :) Jag vet bara att jag nog inte kommer att plugga i höst. Ska nog ta ett år utan plugg och jobba istället och må lite bra ett tag innan jag stressar in i nästa moment :)

Sköt om dig! Kram Carro

2009-01-21 @ 18:54:11
URL: http://carro89.blogg.se/
Postat av: Carro

Oj vad tidigt du var uppe!

2009-01-21 @ 18:54:29
URL: http://carro89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0