KY-utbildning kan vara något

Måste slänga in ett litet blogginlägg här innan jag ger mig av till staden. Min födelsedag i onsdags var trevlig. Blev fika och tårta hemma hos min mor med farmor, storebror och hans tjej, lillasyster och hennes kille, mamma plus pappa. Fick bra presenter också:) Fick bl a hela milleniumtriologin, datahögtalare och ett gulligt jordgubbshalsband:) Inte fel del inte, verkligen inte.

Igår jobbade jag först på förmiddagen i tre timmar och steg jag in på Studieplus eftersom jag där bokat möte. Jag fick prata med en kvinna som till en början inte hade så mkt att komma med tyckte jag men sen när vi började leta på datorn tillsammans och det visade sig att hon visste av en hel del bra sidor där man kunde söka på utbildningar så blev jag desto mer positiv. Hittade en riktigt intressant utbildning som heter "Hälsa, hälsovägledning och friskvård". Det halvdryga är att den ligger nästan ända nere i Gbg. Snacka om långt bort. Funderar på att gå nån KY-utbildning så man får ha mkt praktik och inte bara teoretiskt. Eller åtminstone vill jag gå nån utbildning där man får ha en del praktik, gärna mkt. Jag vill verkligen inte bara ha teoretiskt - usch, fy och blä! Måste säga att jag tycker KY-utbildningar låter rätt vettiga att gå. Tror man har en stor fördel om man tidigt får komma i kontakt med företag o s v, tror det ökar ens chanser att få jobb sen när man är klar med studierna. En KY-utbildning var just vad det var där nere i Gbg. En utbildning som sträckte sig 2 år men som sagt, det känns kanske lite väl långt men ja, vi får se. Ska kolla vidare på utbildningar nu när jag har en del bra sidor man kan söka på:)

Efter att jag varit på studieplus igår så gick jag tillbaks till Max för att jobba även under middagen.
Det var nämligen en person som var sjuk så därför erbjöd jag mig att jobba middag och kväll igår också. Det gick bra trots att jag fick stå i "driven" litegrann som jag ju inte är nån höjdare på, men men.

Idag har jag jobbpass 16-19.45.
Känns som ett kort och helt onödigt pass men men vad gör man. Måste snart börja åka in till stan föresten, iaf om jag ska hinna in på nyöppnade Lidl innan och köpa lite lösviktsgodis:) Har inte varit in på Lidl nånting än så det kan bli spännande. "En fågel viskade i mitt öra igår" föresten att man kan köpa lösviktsgodis på Lidl för BARA 2,90(!), snacka om billigt! Känns som att man kanske borde passa på bara för att det är billigt, haha:P Sen kan jag ju inte sticka under stolen med att jag är duktig på att vräka i mig götta dessutom, hehe.

Nu ska jag klä på mig och göra mig klar för stan. Har varit vaken ett tag men inte orkat klä på mig än, slapp som jag är, så det är nog på tiden nu I guess.

3 saker till föresten innan jag sticker härifrån:

- Jag har slut på pengar i min mobil, irriterande!
- Jag funderar starkt på att köpa en egen bil, kanske ska kolla på en i helgen men förmodligen inte eftersom den då redan lär vara såld.
- Jag åker förhoppningsvis till fjällen med min familj och allas respektive helgen v.12 och början på v. 13, hoppas jag får byta jobbpass då under den tiden med nån av mina medarbetare bara, annars går det åt skogen:S

Nu ska jag dra. Hoppas ni får en trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0