Jobbhelg & bensinläcka

Har haft en bra men slitsam helg. I fredags blev det jobb i totalt 4,5 timmar, igår (lördag) 9 timmar också idag då (söndag) hela 10, 5 timmar.  Totalt i helgen har jag jobbat 24 timmar vilket är hyfsat mkt ändå.Har varit helt vansinnigt mkt folk på Max hela helgen också så det har verkligen tagit på krafterna att jobba men vad gör man inte för pengar?:P Igår jobbade jag som sagt var 9 timmar och under de timmarna så hann det komma 7 bussar totalt plus en massa folk utöver det. Vi fick jävligt mkt plus i försäljningen jämfört med vad som var den förväntade prognosen. Säga vad man vill men Max i Övik går då fan inte på minus iaf, snarare tvärtom, verkligen tvärtom.

Idag har det också varit himlarns mkt folk. Inte lika många bussar dock "bara" 3 men en himla massa folk ändå. Nu är man ganska slut i både huvud och kropp kan jag lova. Men än är det inga vilodagar här inte. Jag jobbar nämligen imorrn också i 7,5 timme. Bara att härda ut. Borde dock gå och sova snart känner jag. Det blev typ bara 4 timmars sömn för mig i natt. Inte av nån speciell anledning egentligen mer än att jag pratade jäkla länge med min kära syster Helena och sedan fastnadde vvid datorn och snackade lite med Jimmi.

Nu har jag käkat en del, gott:) Helst när man innan inte ätit nåt på 7 timmar. Hade lunch runt halv 2-snåret och sedan dess har jag inte ätit (p g a jobbet) föränn nu när klockan närmade sig 9 fö ren stund sedan. Funderar på att gå och duscha lite nu och fräscha upp mig. Ska iofs jobba imorrn igen men ändå:P vore faktiskt skönt också med en varm dusch:)

Har föresten ÄNTLIGEN gjort en önskelista också inför min 20-årdag som ju bara är om 3 dagar. (Oh my god, vad den senaste veckan har gått fort alltså). På onsdag, den 25:e feb, fyller jag nämligen=) Skrev sedan av önskelistan på ett sms som jag sedan skickat iväg till mina familjemedlemmar. Bra gjort av mig att äntligen ta itu med det. Är ju inte en sekund för tidigt om man säger som så men jag har haft så mkt annat för mig den sista tiden, främst jobb. Vet ju själv hur roligt det är (not!) att inte ha en aning om vad man ska köpa när nån fyller år så därför fixade jag en lista nu i sista sekunden. Bättre sent än aldrig, det är ju så.

En jobbig sak är föresten att toyotan jag kör (Jimmis bil) verkar läka bensin lr nå sånt skit:S Sist tankade jag 30 liter och nu när bensinlampan började lysa idag läste jag på mätaren att jag bara kört 11 mil, alltså måste bensinen hrar försvunnit på nå mystiskt vis:S Nog f ör att jag kan använda bilen mkt ibland men inte SÅ mkt (iaf inte den här gången:P). Fast man känner också när man parkerar bilen och stiger ut att det luktar bensin så något galet är det ju helt klart. Ltie jobigt också om det varit sådär ett tag. Tänk, kanske uppemot 1000 kr i bensin som jag tankat har gått i spillo bara pga av en läcka:( Jäkla skit. Jaja, jag får be Jimmi kolla på det imorrnkväll lr nåt för nu är det för sent känns det som.

Nej, mot duschen nu och sedan sängen:) Jag behöver vila efter allt jobbande, det är jag värd. Ha en fortsatt härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0