Ett himla jobbande & sen onyttigheter

Skulle egentligen ha jobbat 16.30-19.30 idag men en jobabrkompis bytte pass med mig redan förra veckan så istället skulle jag idag då jobba 8.30-13.00. Jag hann klocka in i tid i morse, skönt. Mkt nog vare tack att jag gick upp samtidigt som Jimmi dvs redan halv 6 men men:P Var jävligt tröttsamt att kliva upp redan då men det kändes värt det sen. Var skönt att kunna vakna till i tid och slippa stressa. Såg en del på "Nyhetsmorgon" faktiskt, tro't lr ej;P Jag som ju typ aldrig brukar se Nyheterna annars men det var faktiskt rätt intressant. Kollade iofs på nätet samtidigt men ändå.

Åter till lite jobbsnack. Var som sagt inställd på att jobba 8.30-13.00 idag men lunchen kom igång sent, ovanligt sent faktiskt Det gjorde att jag jobbade över en timme. Och inte nog med det, efter att jag sdtämplat ut och hade precis bytt om fick jag höra att en kille som skulle jobba fram till 19 inte kände sig riktigt hundra och täntke ringa in nån men då föreslog jag att jag ju kunde jobba till 19 ist för han. Det gick fint det. Jag fick därmed byta om och stämpla in igen men på en gång fick jag stämpla ut eftersom jag skulle ta ut min rast och samtidigt förstås få i mig lite mat. Gick över till Hemköp och handlade in nån snabbrätt som jag sen värmde i mikron, smakade bra:) Synd bara att jag var tvungen att stressäta rätt mkt eftersom maten tog en evighet att värma i mikron eftersom den var frysen, men men. Stämplade ut för dagen 19.10, trött mennöjd ändå med mig själv över att jag tagit på mig att jobba ett par timmar extra. Totalt blev det alltså knappt 10 timmars jobb idag om man räknar bort rasten på en halvvtimme, helt okej inte sant?:)

I morgon har jag lyckats få åt mig ett längre pass också:) Skulle egentligen jobba 16.30-19.30 men eftersom en person som ska jobba imorrn var magsjuk idag så tog jag hennes pass imorrn 11-19 istället. Känns så skönt och mer värt att ha längre pass när man lix ska in och jobba inne i stan. Som jag skrivit förut, och som ni säkert redan alla vet också, så är ju bensinen inte gratis i dagens samhälle. Har man då 3 mil in till sitt jobb så känns det mkt mer värt om man ska jobba 7 timmar istället för bara 3. Ja, ni förstår nog vad jag menar. Hade man haft promenadavstånd till jobbet så är det ju en annan sak men nu har man ju inte det. Nog för att jag skulle vilja jobba rätt mkt då också men då  skulle inte kortpassen kännas lika ovärda iaf.

Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen
. Har tryckt i mig lite nudlar och en semla också, gott:) Kanske blir popcorn lr glass också hehe, jag är bra onyttig ikväll men, men. Ska nog lägga mig snart också. man blir trött av att gå upp tidigt, kände det när jag körde hem från stan alltså.

Jimmi ligger här i soffan bredvid mig och sover. Han mår inge bra den stackaren. Han har ont i magen och fryser en massa, usch. Hoppas han inte blir magsjuk. Mår han inte bättre imorrn så måste han vara hemma från jobbet, den saken är så säker som att jag heter Marika.

Ska slappa vidare nu, ha en fortsatt skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Linnsan

hur går det med jobb sökandet? hittat ngt än

2009-02-17 @ 13:49:53
URL: http://osterberglinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0