3 h ute i vinterlandskapet:)

Nu har jag varit ute färdigt för idag. Tog mig en väldigt lång promenad in emot K-holmen, riktigt härligt. Hade med mig min mp3 med en massa bra musik, underbart. Trots att mp3:n klagade på lite ström redan i början av promenaden så höll strömmen ändå hela vägen! Detta tycker jag är ganska otroligt eftersom jag gick i mer än en timme. Tror jag gick totalt 8 km och när jag väl kom hem igen så satte jag igång med att skotta infarten igen. Har ju snöat lite sen vi skottade igår så det var bara att hugga i. Blev riktigt nöjd faktiskt men nu är jag lite halvseg. Det tar på krafterna att flytta snö:P Haha, vilken vacker benämning jag kom på för att skotta, inte sant!?

Nu ska jag försöka ge mig på att städa lite här inne och fixa med nån mat. Ska duscha lite senare också, det behövs. Magen är fortfarande inte hundra så därför ska jag ta det rätt lugnt ikväll så att den förhoppningsvis är bättre imorrn. Ååh, det är så skönt att vara ute i vinterlandskapet ett tag och sen få komma in och ta igen sig:) Det är en underbar känsla. Jag älskar norrland och all snö:) Visst ibland kan man bli lite less på kylan och snön men överhuvudtaget så skulle jag aldrig vilja vara utan vintern och allt vad det innebär. Hur kul skulle det vara med sommar hela året egentligen? Inte kul alls om du frågar mig.

Ska dra mig härifrån nu. Kanske lägger upp lite vinterbilder som jag tog under promenaden sen om ni har tur;P Ha de!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Mmm, vintern i Övik är mysig. Här i London kan de inte hantera snö, haha, så jag hoppas den inte kommer tillbaka :P

2009-02-09 @ 22:23:48
URL: http://www.metrobloggen.se/londonaup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0