Kul att glädja andra

Sådär nu har jag varit och hälsat på farmor. Det gick bra. Hon kände till och med igen mig och sa rätt namn på en gång vilket var kul:) Vi tog och fikade lite, kaffe och vetebulle - gott!:) Fast givetvis blev det inget kaffe för mig då jag inte tycker om det. Nej, jag höll mig till vanligt vatten istället. Mycket bättre kan jag lova. Tror aldrig jag kommer bli nån kaffedrickare då jag tycker de smakar som...jaa, usch! Verkligen ingen smak som tilltalar mig. Jag håller mig till mjölk istället lr te, hehe:P Tror iaf verkligen att min farmor uppskattar besök. Man kan ju föreställa sig hur det skulle vara om man själv hamnar i hennes situation nån gång i framtiden. Visst skulle man tycka det vore jätteroligt med besök då. Hur kul är det att bara sitta ensam då? Visst har hon väl personalen som jobbar där men ändå. Kul att kunna glädja andra:)

Nu ska jag snart gå upp till pappa och Marianne och äta middag:) Det talades om nån tacopaj av nåt slag, mums! Sen ska vi förmodligen försöka installera in deras trådlösa Internet. Lär säkert ta ett tag. Man tror att såna saker ska vara lätt och gå rätt fort att göra men det har alltid en förmåga att krångla en massa:( Jag hoppas jag har fel men det är väl lika bra att förbereda sig på det värsta.

Vet inte om jag ids gå ut på krogen ikväll heller. Är ju roligt på ett vis men ändå inte. Hmm, jag vet inte. Samtidigt kanske det å andra sidan är sista gången jag kan gå ut här i Övik på mycket, mycket länge. Detta eftersom jag ju flyttar till Sunne nästa vecka. Krångligt är det. Vill ju som vara med Jimmi ikväll också men han gillar inte att gå ut på krogen typiskt nog. Jag är väl å andra sidan inte nån som älskar kroglivet heller direkt men det kan ju vara kul nån gång ibland iaf. Roligt att träffa folk ju:) Iaf trevligt folk. Jaja, vi får se hur det blir med den saken.

Nu är jag hungrig, tur det är mat snart. Måste försöka stå emot frestelsen att ta en chokladboll lr blåbärsmuffins som finns nere i köket. Fick föresten brev från min utbildning idag, äntligen! Fick inte reda på supermkt men blev iaf informerad om att vi den första dagen skulle fotograferas och få information om utbildningen med mera. Dessutom skulle man bli bjuden på lunch, skönt. Hoppas verkligen att det är en bra utbildning och inte bara nåt flumm.
Har dock inte hört nåt från min hyresvärd än angående om när jag kan få flytta in. Hoppas han hör av sig snart. Jag vill veta så man kan planera.

Ska slita mig härifrån nu. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0