Ditt beteende är inte ok

Längesen sist, jag vet. Men sommar är ju ändå sommar trots allt och då hänger man inte så mkt vid datorn. Ja, så har det väl iaf blivit för mig som ni nog märkt.

Har vart ledig ett par dagar nu, rätt skönt. Svårt att vara ensam hemma ibland bara, så mkt roligare/enklare när man har någon att umgås med. Vad har jag då gjort den senaste tiden?

- Hälsat på pappa och Marianne
- Promenerat ensam och med Helena
- Joggat med min mor och badat i iskallt vatten (15 grader) men trots det så simmade vi en bit ändå.
- Ringt och bokat en tandläkartid
- Bakat blåbärsmuffins
- Ringt min utbildning och frågat hur det är med studielitteratur och fick svaret att man fick veta det när utbildningen börjar.
- Städat rummet
- Fått åt mig lite nya kläder:)
- Gjort en kycklingsallad
- Festat med Sean (engelsmannen som vi hade på besök)
- spelat tennis med Stefan och Helena, vilket var svinkul! Måste göras om!
- Grubblat över två speciella personer
- Funderat på hur det ska bli med min flytt nästa vecka.
- Sett litegrann på friidrotts-VM (synd bara vi inte har nån svensk att "räkna" med just)
- Letat hallon men har inte hittat just nånting alls, var tusan är alla bra hallonställen?

Angående min flytt ner till Sunne är jag lite konfunderad. Pratade med min hyresvärd i förrgår och fick reda på att det tydligen ska flytta in nån ny kille nu imorgon lördag efter att den som hyr där nu farit idag (fredag). Min hyresvärd visste inte hur länge den här killen skulle vara där men min förhoppning är att han flyttar ut på lördag iaf. Jag vill ju hinna få in alla mina grejer och ev. åka till Ikea och köpa in lite ytterliggare innan min skola börjar på måndag. Kul att få flytta in där sent på söndagkväll liksom och bara "vräka" in alla kartonger och väskor med prylar...lr inte! Min hyresvärd sa att jag i värsta fall skulle kunna få sova i deras stora hus men hur bra blir det då? Nej, jag hoppas verkligen att jag iaf får chans att flytta in i stugan på lördag. Ska ju trots allt bo där ett halvår framåt. Jag får besked om hur länge killen ska vara där från min hyresvärd nu inom de närmsta dagarna. Jag håller tummarna.

Skitväder är det ute också. Är väl inte direkt jättekallt men det är halvmulet och småblåsigt ute. Inge roligt alls. Jag som hade tänkt cykla runt Kornsjö med Marianne och pappa idag men nu blir det ingenting bara för det. Funderar på att följa med de och hälsa på farmor nu kl 1 i stället. Är ju en bra grej men känns lite drygt med. Är lite hemskt/läskigt med människor som är dåliga/sjuka, helst nära personer. Men jag ska nog följa med ändå, vad har jag annars att göra liksom? Är ändå ensam hemma nu eftersom mamma och Micke jobbar och Helena har farit med Stefan ner till Sthlm. De är där på semester och kommer hem först på söndag, kul för dem:)

Ikväll vet jag inte vad det blir riktigt. Hade varit kul att gå ut på krogen på ett sätt men  vet inte om jag ids egentligen, hur kul är det då egentligen? Bara hög musik så man inte kan prata o s v. Njaa, får se....isf kanske jag går ut nykter men ja, det är ju som det är med. Då lär man lessna jäkligt fort skulle jag tro. I annat fall kanske jag och Jimmi (som kommer hem från Ume ikväll) äter middag hos pappa och Marianne och sedan hjälper de med att fixa det trådlösa internetet. Måste fixa det på min dator med ju föresten. Vill ju att det ska fungera innan jag flyttar så det inte blir nå strul sen och man måste vara utan internet hur länge som helst:S
Fast jag kom just på att Jimmi sa igår på mobilen att han kanske skulle träffa Kerstin (en gammal kompis/bekant typ) och ta nån glass lr nåt. Tydligen hade han inte träffat henne sen gymnasiet. Så då kanske det blir svårt att hinna med att hälsa på pappa och Marianne.
En annan grej jag skulle kunna tänka mig är att spela nåt med min mor. Det är roligt med sällskapsspel:) Skulle vilja spela Bondespelet, Monopol lr nåt liknande. Gangster kanske(?) det är roligt:) Fast då gäller det att man är några st som spelar förstås.

Nåväl, jag får se vad det blir ikväll. Nu ska jag käka frukost och sen göra mig i ordning för att hälsa på farmor. Hoppas det kommer att gå bra:)

Ha en trevlig (ja, vad fasen är det för dag nu igen då?...Jo just ja...) Fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0