När verkligheten hinner ifatt

Har verkligheten hunnit ifatt nu? Jag tror det. Det verkar i alla fall som så. Själv är jag kanske mer förberedd på det hela ändå, trots allt. Jag trodde inte att jag var det men nu har jag börjat inse det. Det känns i alla fall som så just nu men det kan ju ändras. Man vet aldrig.


Livet är inte alltid enkelt. Man kommer att bli sviken många gånger till likaväl som man säkerligen kommer att göra många människor besvikna. Det är livet vare sig man vill eller inte. Allt man kan göra är att själv försöka se till så att man inte sviker många människor under ens liv.

Allt jag kan göra i nuläget är att hoppas och be. Vad som än händer så kommer nog det hela sluta bra trots allt. Jag vill inte tro något annat. Det är nu eller aldrig.

Säger det än en gång: "Jag hade vågat hoppa bara så du vet..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0