Underbar vårvärme

Har haft en riktigt härlig dag idag:) Började med att jag gick upp runt halv 12 för att gå ut i det otroligt härliga vädret med Helena:) Strålande solsken, nästan helblå himmel och lagom varmt - kan det bli bättre? I don't thinks so. Vi tog en promenad bort till Brynge och den omtalade "Tjurplankan". Det lite småtrista var att jag sedan när vi kom hem kände att jag haft på mig fel skor (mina vinterskor) eftersom jag kände mig rätt öm i fötterna, men men då vet man ju det till nästa gång iaf:P Kändes iaf verkligen som att sommaren snart var här idag när det var så fint väder och det gav mig härliga lyckokänslor:)

Väl hemma igen efter promenaden satte jag igång med att göra klart mina KY-ansökningar till Sunne och Uddevalla. Det tog sin tid men jag hann iaf posta de inne i stan innan 17.00 idag (eller ja, mamma fick göra det åt mig eftersom jag började jobba 16) så då borde de banne mig hinna in i god tid till utbildningarna. Hann med att spela lite klassiskt memory med Helena också innan jag begav mig in till stan för att jobba mitt 5-timmars-pass. Var ett riktigt bra memory som vi hittade hos vår far. Ett djurmemory var det med en massa olika djur och insekter (insekter är väl kanske också djur iofs men skitsamma:P). Jag lyckades ta nästan bara "fula" djur medans Helena fick åt sig de flesta söta, det var lite lustigt. Helena vann tyvärr tillslut iaf med två ynka par (ggr..) men det var bara för att jag klantade mig i slutet;P Nästa gång, då jäklar!

Det gick väldigt bra att jobba i em och ikväll faktiskt. Berodde nog mkt på att vi var många som jobbade och att det inte kom så jätte-svin-mkt kunder. Var en hel del "jobbarfolk" som blev hemskickade innan de skulle gå hem egentligen. Fantastiskt vad lättsamt jobbet kan kännas såna här dagar alltså. Sen att vi var minst 4 st som jobbade (med mig sj inräknad) ända fram till jag slutade runt 21, det var otroligt skönt. Tror de får en jävligt bra stängningstid ikväll faktiskt, jag skulle bli förvånad annars.

Efter jobbet tankade jag bilen och for hem hit till mitt kära Västanå. Väl här hemma har jag försökt fylla i och skicka in en ansökan till högskolor (Övik och Lule) via studera.nu men den sidan hänger sig typ hela jäkla tiden. Riktigt irriterande måste jag säga. Ska försöka igen nu när jag skrivit klart detta inlägg. Sista ansökningsdagen är ju imorrn så det gäller att jag får in det innan dess, men jag har 24 timmar på mig så det borde ju ordna sig tycker jag.

Imorrn blir det förhoppningsvis en (kanske sista!?:/) skidtur på fjället med Helena och Micke innan snön försvinner helt. Det kommer säkert bli trevligt, hoppas det iaf och att vädret är lika härligt som det var idag. Är helt ledig imorrn och i övermorgon med för den delen så då kan jag fixa med vad jag vill i lugn och ro. Ska förmodligen göra ett påskägg för året också imorrneftermiddag tillsammans med min pojkvän. Eller ja, han ska göra/pyssla med ett ägg och jag själv med ett. Funderar starkt på att försöka göra en spindel.

Känns mkt bra att ha skickat in KY-ansökningarna nu idag iaf så man slipper tänka på det imorrn. Sen att man har en hel del annat praktiskt att fixa vad gäller pluggandet  (bostad, studielån mm) är ju en annan femma men:P Nåväl, allting ordnar sig nog i slutändan...det brukar ju faktiskt oftast vara så som tur är:)

Nu ska jag käka nånting och sen starta upp min egna dator ist för att sitta vid den här (mammas). Riktigt skönt att ha en egen dator på rummet som man kan sitta vid i lugn och ro. Bloggar kanske senare ikväll om jag ids om inte annat så säger jag god natt på er nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0