Styrketräning

Nu har jag tränat klart för denna gång. Kändes lite segt att jogga men det gick överaskande fort för mig ändå. Konstigt men sant! Tror jag har en klar fördel av att jag är rätt envis av mig och att jag verkligen kan bita ihop när det känns motigt. Sprang iaf min vanliga runda här i Bjästa (till en viss stolpe och tillbaka) på 26 minuter, inte illa. Var längesen jag sprang på en så pass bra tid.

Väl hemma igen såg jag till att göra 30 "fuskarmhävningar" och 40 situps
(dock kanske lite fusk på de också beroende på hur det räknas men). Jag har annars varit riktig dålig på att styrketräna den senaste tiden. Har som varit less/trött när jag väl joggat klart. Måste försöka börja med att styrketräna lite efter mina joggingturer, åtminstone litegrann. Är ju faktiskt bra och viktigt för kroppen det med. Haha, iofs kan man ju säga att jag får lite styrketräning på jobbet ibland av att behöva lyfta tunga kartonger och grejer men;P

Har hunnit steka lite blodpudding som jag ska ha med till matlåda idag också, bra va:) Nu måste jag fara in till stan, ska nämligen in på apoteket en sväng innan jag börjar jobba. Hoppas denna jobbdag kommer gå snabbt. Ha en fin dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0