Jobb, match & inventering

Oj, var ett tag sen sist men men jag lever än iaf. De senaste timmarna sen jag skrev här sist har jag spenderat med att jobba, spela match, laga mat ( färsröra kalas, asgott:) ), se nå reprisavsnitt av Idol 2007 på TV400 och varit med Jimmi. Jag har med andra ord haft det bra:)

I lördags jobbade jag natt och det var inte alls så hemskt som jag trott. Visserligen var det väldigt mkt folk och många var också rätt packade som väntat, hehe:P och därmed var det cokså väldigt livat. Det var dock inte alls nå svåra beställningar att hålla reda på. Kort och gott ville alla bara ha så stora hamburgemål som möjligt, haha;D Just det gillade jag skarpt för då går det väldigt snabbt att "beta av" kund för kund utan problem. Det blev inte sämre av att jag fick lite dricks av en bekant också, hehe:) - Tack för det:) Det var dock en kund som var rätt besvärlig och började tjafsa med mig så då vart jag rätt less men som tur var så kom Maria (chefen) och ordnade upp det. ) Nej, jag tror faktiskt inte jag kommer ha nå större problem med att jobba natt framöver. Nattmänniska som jag är blev jag inte så trött heller utan det funkade fint. Inte blir det sämre av att jobba natt heller när man vet att man får mer betalt också, wehey;)

Idag jobbade jag ett kortare pass på 4 timmar och det gick fint. Var faktiskt ovanligt lite folk idag men det var bara skönt då man slapp stressa ihjäl sig och överarbeta hjärnan som man typ behövt göra förut. Kände mig inte så trött när jag kom heller:) När jag kom hem till mamma fr stan fick jag höra att vårt fotbollslag tydligen skulle inventera på Ica Supermarket i Bjästa så det var bara att bege sig iväg igen. 2 och en halv timme tog det och man blev ganska less ska jag tala om, men bra att laget får pengar iaf det behövs ju alltid.

Angående jobbet kan jag avslöja att jag fått ett schema nu där det står när jag ska jobba och jag har fått oväntat många pass. Har 4-5 pass i veckan vilket inte är illa för att nyss ha börjat där och "bara" vara extraanställd. Detta plus att det finns några få pass där det fattas folk och som man därmed kan skriva upp sig på om man vill jobba lite extra. Inte illa med andra ord, verkligen inte illa. Har dock väldigt många "dåliga" pass, dvs em-kvällspass då man slutar typ 8-9 på kvällen och börjar 11-12 men det blir väl mkt sånt i början antar jag och det är ju ändå inte helt åt skogen då jag är VÄLDIGT morgontrött. Vidare kommer jag också jobba varannan helg vilket också är lite sådär kan man tycka men det ger ju bra med pengar iaf:) det värsta är väl att jag inte kommer att kunna vara med Jimmi så mkt då som jag brukar men det är väl sånt man får ta.

Imorgon är jag iaf ledig från jobbet och då ska jag nog ta och måla lite:)
Ska fortsätta måla på "Maskinhallen" tänkte jag. Ska försöka att gå upp vid 10-11 också så man inte vänder på dygnet så mkt eftersom jag ska upp och jobba på onsdag igen. Jag lär väl inte börja alltför tidigt då men ändå, bättre att vara uppe i god tid än att stressa. Får se om jag tar mig en joggingrunda imorrn också, beror på hur jag känner med skavsåren och så.

Just ja, matchen igår med 3:an-laget gick finfint:) Vi vann med 3-0 mot Själevad och därmed är vi klara för spel i div 3 även nästa år vilket verkligen inte är illa med tanke på att vi låg på nedflyttningsplats vid sommaruppehållet. - Hurra för oss! Sj gick det ovanligt bra att spela och roligt var det också (roligaste matchen på länge). Vet inte vad det beror på men det kanske kan bero på att jag inte tränat/spelat på länge. Vi hade ju inga träningar alls under hela förra veckan p g a 5:an-match och regn. Det otrevliga igår var bara att jag fick skavsår på båda hälarna vilket gjorde väldigt ont men de håller på att läka nu iaf som tur är:)

Nej, dags att slita mig från denna blogg och göra lite nytta, packa upp grejer fr Jimmi bl a. Ha en fortsatt härlig kväll allesammans:) ( det ska jag försöka ha iaf;) )

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja man söker ju alltid efter nåt annat jobb... jo det har jag gjort :) och har sökt två jobb sen i lördags så:P

2008-09-01 @ 22:22:28
URL: http://rosesrred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0