Stängning för hela slanten

Nu har jag äntligen fått kommit mig hem till min mors hus efter en lång arbets-em/kväll/natt. Jag var för första gången kvar och stängde igen Max in i det allra sista. Jag och Elin var de sista som åkte hem efter att vi städat och diskat allt möjligt krims krams. Är helt sanslöst vilken lång tid det tar alltså. Tänka sig att det kan ta 3 och en halv timme från det att man stängt till det att man kan fara hem och låsa för dagen. Konstigt men det blir väl så när det är så mkt att göra och man bara är två personer. Blir ju inte neklare heller när Elin måste räkna ihop massa uppe på datorn från dagen, försäljningssiffror mm och jag måste fixa och dona på där nere i restaurangen helt sj. Som tur var gick det bra iaf:) Jag fixade att göra nästan alla saker trots att jag inte stängt ensam och "in i det sista" förut. Var bara en del saker jag glömde men det är saker som jag aldrig fått lära mig så det kan man ju inte säga så mkt om:) Blev riktigt nöjd med mig sj faktiskt hehe:P men det måste man väl få bli ibland när man varit duktig, lr hur? Var trevligt att stänga med Elin också, hon är en riktigt trevlig prick:) synd bara att man inte hinner prata så mkt utan måste arbeta mest men, men:P Elin är lika gammal som jag och började på Max nån gång i juni detta år. Hon har inte heller varit där så himla länge men ändå är hon "redan" kökschef och kan jätte-jättemånga saker. Ganska läckert tycker jag.

En lite läskig sak var att ismaskinen på Max började spöka/hänga sig i slutet på kvällen. Det fungerade inte nå vidare utan släppte ut is lite nu och då ist för när man tryckte på knappen och det faktiskt skulle komma is. Det var lite småkusligt när jag var nere sj och städade medan Elin satt uppe vid datorn för då hörde jag ismaskinen spöka (släppa ifrån sig is) typ en gång var tionde minut ca:S Skumt, jag hoppas de får ordning på den tills imorrn.

Det var skönt att inte stöta få några riktigt stora surkartar till kunder idag:)
Var inte allra värst med folk idag men trots det så hade jag ändå 63 kontokortskvitton i min kassa vilket ju ändå är rätt mkt. Detta plus att jag hade en hel del kontanter, vet inte exakt hur mkt dock. Med andra ord har jag alltså iaf tagit emot rätt många kunder idag trots allt.

Måste säga att jag ändå tycker det är rätt okej att jobba sent på natten trots allt.
Det blir, som Elin sa, så lugnt inne i stan runt 2-3 på en vardagkväll som den här. Man får jobba i lugn och ro liksom och det är perfekt. Är skönt att slippa stressa också:) Visst jag lär säkert sova jävligt länge imorrn men, men. Jag har fått en del ob ikväll iaf vilket är trevligt:)

Innan jag började jobba idag var jag inne i stan en sväng med Emma.
Emma köpte sig en bikini och jag lämnade tillbaka min Stieg-Larsson-bok. Vi kollade också runt lite för kul på kläder och sånt men jag köpte faktikst ingenting alls. Lr jo föresten, ett par badbyxor i födelsedagspresent till min far. Han fyller nämligen år imorrn idag. - Grattis pappa! :D Hoppas han blir glad för badbyxorna. Jag, Betty och Marianne vill få i han i plurret i Kreta. Han  är nämligen en riktigt stor badkruka så det är dags nu, hehe:) På Kreta är det ju dessutom så varmt både i luften och vattnet så då borde han inte ha så många ursäkter att komma med.

Imorrn blir det till att sova ut och sen slappa innan jag börjar jobba igen halv 5. Har samma pass som jag hade idag vilket innebär att jag ska stänga imorrn också. Men nu har jag lite mer rutin iaf så det kommer nog gå bra:)

Måste också säga att det är så underbart att få sitta ner och vila ben och fötter efter att ha stått och gått hela dagen i princip, lovely:) Nej, nu ska jag läsa lite bloggar och sen somna som en stock i min säng. Sov sött vidare allihopa!

Kommentarer
Postat av: Angelica

haha jo ajg kände att det var på tiden nu. Jag har faktisgt haft rätt fullt upp i veckan. Håller ju nämligen på att höststäda hela huset. All by my self. Johan ligger ju borta. Sedan har jag hjälpt svärmor att sätta upp en vävstol. hon ska nämligen börja väva mattor.



Vad kul att fara till kreta. Mamma och pappa åker dit idag. Pappa fyller nämligen femtio så han ska fira den utomlands. Flyr från all kallas tror jag:P



JO jag har inte heller varit utomlands. Så jag vill gärna fara också. Men som sagt än prioterar jag inte de som högst på listan. Då satsar jag hellre på vår båt. Bensin är ju inte det billigaste att inhandla till en båt.:s

När ska ni fara då? Kram

2008-09-25 @ 10:34:10
URL: http://angelica89.blogg.se/
Postat av: Carro

Hihi tackar, jag har precis börjat förstå koderna till designen så det är lite kul att ändra lite:)



Jobbigt med förkylning, och så typiskt hösten, mår du bättre nu?:)

Kan tänka mig att det är ett väldigt stressigt jobb och jag tycker att du gör det jättebra som fixar det! :) Men blir det så att du inte gillar att äta där längre nu när du jobbar där?



Sköt om dig tjejen och hoppas att det går bra för dig med jobbandet och att du slipper förkylning:)

2008-09-25 @ 11:05:37
URL: http://carro89.blogg.se/
Postat av: Ylva

Hälsa din pappa grattis från mig! :D

2008-09-26 @ 11:02:52
URL: http://www.metrobloggen.se/londonaup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0