Planer om ett hälsosammare liv

Är lite nyfiken på att  göra ett test på mig sj rent hälsomässigt. Funderar på att vara utan onyttigheter i en månad typ och se om det blir någon skillnad i vikt, välmående o s v. Vet dock inte än när/om jag kommer kunna fixa det men jag är sugen på att testa.  Vet heller inte hur pass hård mot mig sj jag ska vara, ska man t ex unna sig sj en kaka på helgen lr ska det vara helt finito en hel månad? Jag vet inte än men jag ska defintivit fundera vidare på det. Vill veta hur mkt jag kan bränna genom/tack vare jobbet egentligen.

En sak jag iaf defntivtska ta tag i är min träning! Det är väldigt dåligt med den nuförtiden och det är inte bra alltså. Imorrnkväll efter att jag jobbat klart runt 19 och kommit hem (antingen till mor lr om jag far till Jimmi, spelar ingen roll vilket) så måste jag ge mig iväg ut och jogga. Det har jag bestämt mig för här och nu. Jag ska jogga i mörkret med mp3, reflexväst och möjligen en pannlampa. Det borde bli bra. Måste nog ta och ladda min mp3 också apropå det:P Men fan vad skönt att jag bestämt mig! Jag ska verkligen se till så att jag joggar imorrn efter jobbet oavsett hur trött jag är. När jag skrivit ut det här på bloggen också finns det inga ursäkter utan jag måste ju hålla vad jag lovar till er läsare, right!?

En sak till som jag kom på nu nyss efter att jag pratat med Jimmi på mobilen är att det vore jävligt coolt att testa att promenera eller allra helst jogga typ 2 km innan man far iväg och jobbar och sen också jogga efter att man jobbat klart, då ca 5 km. Det om något borde ju bränna hur mkt som helst, lr vad tror ni? Snacka om mkt träning på en enda dag liksom, wow! ;)

Nu kanske det låter som att jag enbart är ute efter att förbränna fett/gå ner i vikt när jag skrivit allt detta hittils men så är det verkligen inte. Visst är det väl bra om man lyckas förbränna nåt men huvudsaken är att jag får träning och kan leva hälsosamt så att jag mår bra för min egen skull, i nutiden och i framtiden! Jag tror verkligen (och kommer nog också alltid att tro) att hur pass hälsosamt liv du lever nu säkerligen kommer påverka ditt liv och livssituation i framtiden på ett lr annat sätt. Just därför vill jag göra vad jag kan nu för att jag ska få det bra även i framtiden.

Fan, vad sugen jag är på att träna nu alltså och förändra mitt liv lite haha:) Men steg nr 1 blir att jogga imorrn iaf och sen också fortsätta jogga 2-3 ggr i veckan. Sen får vi se hur det blir med de andra sakerna jag skrev om här ovan. Men som det känns nu kommer det inte dröja länge föränn jag vill testa de också haha:P Men det kan ju ändras snabbt iofs, så jag vill inte lova för mkt nu bara för att jag för tillfället är full träningsenergi och vilja.

- Jag vill uppmana till alla er läsare som tränar och lever hälsosamt att fortsätta med det!

-  Och till er läsare som lever ohälsosamt, det är aldrig försent att göra en förändring! Ta tag i ert liv och må bättre, hjälp er själva!


~~Träning kan verkligen göra underverk<3 för hur just du mår nu och i framtiden, trust me...I know;)~~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0