födelsedagar, bra schema & festtankar

Nu ska jag strax bege mig in till stan för att köpa en present till Betty som fyller år i morgon samt umgås lite med Helena som kommit hem från Umeå idag:) Farmor fyller också år i morgon och jag pratade nyss med Micke min kära bror om att vi alla syskon kanske kunde gå ihop och köpa ett presentkort på Ica. Det tycker åtminstone jag var en väldigt bra idé eftersom det är så rackarns svårt att veta vad man ska köpa. Micke tyckte iaf också att idén var bra så¨vi kommer nog köra på det. Det är lite drygt den här årstiden då så himla många i min omgivning fyller år. Tacka vet jag mig själv, haha:P Jag fyller ju år i februari och på vintern då åtminstone ingen annan i min omgivning fyller år:)

Det gick bra att jobba igår föresten, lite smådrygt för benen men det gick.
Det kändes dock att man inte jobbat på ett tag. Jag kollade också upp mit schema och kan ni tänka er jag har fått mkt bättre passtider på det som återstår av den här månaden:) Jag jobbar som längst till 21.00 vilket är jävligt bra. Oftast jobbar jag dock till 20.00 vilket är ännu skönare. Jag känner nästan det trots att jag är kvällsmänniska att det känna bättre att få börja tidigare och göra bort arbetspasset så man har kvällen kvar sen att göra vad man vill på. Därför känns det här nuvarande schemat extra bra:) Idag ska jag dock börja jobbar 16.30 och fram till stängning. Egentligen hade jag ett pass från 16-22 men en trevligt tjej på mitt jobb bad om att vi skulle byta pass eftersom hon skulle upp tidigt på fredagen för att börja ett annat jobb på ett dagis. Snäll som man är så gick jag med på bytet men sa att hon nog skulle få offra sig för mig nån annan gång;) och det gick hon med på:) Var riktigt kul att se hur glad hon blev över att jag kunde byta med henne. Det är roligt att göra människor glada:)

På fredag lr lördag blir det fest. Detta eftersom jag (otroligt nog!) är ledig denna helg. Jag har bara ett pass imorgon 12-21 men det räknas knappt. Trodde verkligen jag skulle få jobba den här helgen eftersom jag varit ledig ett bra tag nu men jag blev  desto gladare när jag upptcäkte att jag inte hade några pass alls på lördag och söndag:) Det blir därför fest i helgen eftersom det var längesen nu plus att Emma fyller år idag samt att Emma ska iväg till Thailand (hon far nu på måndag) och blir där i ca 1½ vecka. Man måste passa på att umgås lite nu innan hon far. Jag vet dock inte vilken dag som blir bäst att festa på. Igår bestämde vi fredag men å andra sidan kan inte jag börja festa förännefter 21 vilket är lite småsent plus att Jimmi brukar vara SÅ himla trött på fredagar. Kanske ska man ändra festdag till på lördag? Äh, jag vet inte det är svårt att välja. Jag får nog ta och höra med folket helt enkelt. Men å andra sidan lät det som att mamma ville att vi i familjen skulle hitta på nåt på lördag så då blir nog fredag ändå rätt bra iaf. Den som lever får se.

Nej, nu ska jag göra i ordning min matlåda och ta på mig kläder så jag kan fara in till stan. Hoppas ni får en riktigt trevlig torsdag trots det lite smådystra vädret!

Kommentarer
Postat av: Carro VIBED

NO LIE, när du skriver "smådystra vädret" , herregud det var ju inte lite "smågrått" ute idag hhahaa. regnet bara öser och det känns som soolen är fösvunnen för gott.

2008-10-16 @ 20:57:39
URL: http://vibed.blogg.se/
Postat av: du vet vem

"Det är roligt att göra människor glada". Vilken underbar inställning!!! Men så är du ju en underbart snäll och go tjej också. KRAAAAAAAM på dig!

2008-10-17 @ 09:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0