Om Jobbkvällen, framtiden mm

Igår var jag som sagt med min kära kompis Maria och det var verkligen jättekul:) Vi åt frukt (clementiner och vindruvr) och aprikoskräm med mölk samtidigt som vi tittade på en hel del avsnitt av Skilda världar:) Maria är nämligen nästan lika galen i den gamala såpan som jag:P De ni! Vidare så ägnade vi en hel del tid åt prata en massa, finns ju så oändligt mkt man kan prata om bara en lr allra helst båda vill:) Vi la oss och sov klockan 2 och vaknade runt 10, skönt även om man var lite trött.

Idag har jag fortsatt vara med Maria. Vi har ätit frukost, sett lite mer på Skilda världar, pratat ännu mer och hälsat på min far och hans flickvän.
Där fick vi ta lite te och mackor, gott och välbehövligt eftersom jag då strax skulle fara  in till stan och ännu senare också jobba. Runt halv 3 gav vi oss iväg in till stan. Jag race-ade på med Toyotan som aldrig förr haha;P Närå, ska jag vara helt ärlig så körde jag väldigt lugnt och det var nog lika bra det för det börjar bli jävligt halt ute nuförtiden har jag minsann märkt. Jag skjutsade iaf hem Maria till sig och fortsatte sedan sj vidare in mot den stora staden (ööh, lr inte) Övik, hehe.

När jag hittat en parkering för bilen träffade jag en annan kompis, Sandra.
Vi gick tillsammans och kollade på kläder och det var också väldigt trevligt att umågs med henne:) Jag köpte ingenting själv men Sandra köpte en blommig, åtsittande och söt klänning:) Tiden rullade fort iväg och innan jag visste ordet av började klockan så sakterliga närma sig 4 och det var dags för mig börja avrunda för att hinna till jobbet eftersom jag skulle börja halv 5. Innan vi skildes åt så gick vi iaf in på Hemköp eftersom jag ville få lite i magen innan jag skulle börja jobba. Hade ju trots allt bara ätit två mackor hos min far typ 3 timmar tidigare och det är ju inte så mkt till middag inte, inte för mig iaf:P Jag köpte 3 clementiner och 2 bananer. Bananerna slukade jag upp i ett nafs medan clementinerna fick vänta.

Jag hade riktig tajming idag för jag lyckades stämpla in EXAKT kl 16.30 - Otroligt! Haha, nej jag har faktiskt lyckats stämpla in prick på klokslaget jag börjar på nån gång förut också men inte har jag lyckats med det många ggr inte:P Antingen blir det nån minut för tidigt lr för sent men inte idag alltså:) Det var för övrigt en jättehärlig kväll att jobba:) Det var längesen jag hade ett sånt här härligt och faktiskt roligt arbetspass på Max:) Var knappt nå folk alls och det var hur skönt som helst!:D Vi kunde i och med det börja förstänga tidigt, vilket gjorde att det inte var så mkt kvar att göra sen när vi väl stängde kl 24. Jag och Katarina som hade stängningen blev klara 1.42 vilket inte är nå sent alls med tanke på omständigheterna:) Fan, vad vi är bra:D Måste också säga att det var grymt kul att jobba ikväll tack vare Katarina och Sara, de flummade verkligen på och bjöd på sig själva  och då vågade jag också göra det:) - Skitskoj hade vi och det var inte bara en gång jag skrattade, vilket man vanligen inte gör så ofta annars när man jobbar på Max ( tråkigt nog:( ). Jaja, cred till dessa två tjejer för den här arbetskvällen iaf, helt klart! Känns inte ens nå spec jobbigt att jobba imorgonnatt just nu. fast det kan ju ändras snabbt å andra sidan så man ska väl inte säga för mkt:P Hehe, men man får njuta av känslan så länge den varar iaf. Men en sak är säker iaf: - Den personal man jobbar tillsammans med kan göra grymt mkt (både åt det positiva och negativa hållet, och ikväll var det alltså det förstnämnda för min del, TACK!:) ).
 

 
För tillfället sitter jag vid Jimmsi dator och skriver så snabbt på hans tangentbord att fingrarna bara flyger, hehe:P Inte illa va!? Har lite överskottsenergi som vanligt, typiskt mig alltså. Ska väl snart gå upp och lägga mig  och sova jag med precis som min käre pojkvän gjorde för typ 4 timmar sen.. Imorrn börjar jag iaf jobba först kl 19 så det känns skönt:) Då hinner jag t o m träffa och vara lite med Jimmi efter det att han kommer hem från sitt jobb. Vi hinner inte vara med varandra nå länge men 1 lr 2 timmar iaf, alltid nåt:) Man får försöka se det positivt.

Har funderat lite smått på min "studier/jobb-framtid" under de senaste timmarna också.
Har grubblat lite på vad jag skulle tänkas vilja läsa vidare till och har kommit fram till att jag kanske skulle satsa på att utbilda mig så att jag kan jobba på ett spa? Det vore nog inte någon dum idé egentligen. En fridfull arbetsmiljö verkar det ju sannerligen vara (TILL SKILLNAD MOT MAX!) plus att man får jobba med människor och med deras hälsa och väbefinnande (OCKSÅ TILL SKILLNAD MOT MAX). Låter som nåt som passar mig. Men jag har verkligen inte bestämt mig än om jag ska läsa till just nå sånt men lite sugen är jag för tillfället iaf:). Ska dock ta mig ytterligare några funderare hit och dit innan jag beslutar något. Just nu är jag iaf tämligen säker på att jag kommer att vilja jobba med människors hälsa av något slag. Sen exakt hur och på vilket sätt är jag som sagt var inte hundra på ännu, men förhoppningsvis vet jag säkert vad jag EXAKT vill inom en snar framtid (det är det jag hoppas på iaf).

Nej, måste fasen försöka lägga mig och sova nu.
Hehe, klockan är ju bara 5  i 4...oops! :P Nåja, är väl kanske bra ändå att jag är uppe såhär pass länge nu eftersom jag ska jobba till säkert 5 natten som kommer:S Har ju stängningen även imorrn och det brukar kunna hitta på att bli rätt sent eftersom vi dels stänger Max först klockan 3 och dels också brukar ha att göra med en massa fyllon (som har en förmåga att stöka ner väldigt mkt!) på fredag och lördags-nätter

FÖRESTEN JAG LOVAR ATT SVARA PÅ DE KOMMENTARER JAG FÅTT IMORRN! Jag orkar banne mig inte nu alltså. Men jag kan iaf skriva att jag är jätteglad över ni som vågat kommentera inlägget ang min lugg, TACK! Det är modigt och roligt av er att ni tagit er tid till att kommentera just det inlägget. Det är verkligen jätteintressant att läsa vad ni tycker:)

Fortsätt att sova nu gott folk (för det gör väl typ alla nu antar jag föruto galna jag:P) också hoppas jag ni får en härlig morgon att vakna upp i:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0