Träningsdag & ett tråkigt besked

Idag har jag varit ledig och det har varit välbehövligt. Sov jävligt länge men sen när jag väl pallrade mig upp så har jag gjort en hel del vettiga saker faktiskt. Först så åt jag förstås frukost, det blev några mackor med marmelad denna gång, men efter det gav jag mig ut på min ca 6 km långa joggingrunda. Kände mig seg eftersom jag nyss klivit upp i princip. Jag är inte direkt den som är snabbstartad på morgonen men trots detta så tvingade jag mig sj att jogga på i relativt snabbt tempo. Och tro det lr ej men jag slog mitt egna personbästa. Jag sprang de 6 kilometrarna på 30 minuter! Fan, vad nöjd jag blev när jag sprungit klart och såg det alltså:) Jag är fan bäst...ibland iaf! ;P

Efter att jag stretchat och duschat så for jag hem till min mor eftersom jag inte varit där på väldigt länge. Dessutom är Helena hemma tillfälligt nu så jag vill ju som också passa på att träffa henne lite nu när hon väl är hemma för en gångs skull. Väl hemma pratade jag förstås med Helena och åt hennes goda köttfärssås och spagetti, gott:) Efter at vi ätit tog vi en promenad på några km. Trots det dåliga vädret, regn, så var det ändå rätt skönt enligt mig. När vi kommit hem igen så gick vi upp till pappa för att gratulera han på farsdagen i efterskott. Hade t o m med oss två söta presenter. Inte nå särskilt men det är ju tanken som räknas, lr hur?:) Stefan, Helenas kille kom också dit och vi fikade och åt tårta - Mums!



Senare begav jag mig iväg in till stan eftersom det var hockeyträningsdags. Tyvärr så fick jag och de övriga 5 flitiga som tränat ett jävligt tråkigt besked av vår tränare "Juha". Beskedet vi fick var nämligen att detta var sista träningen och att ÖSK:s damlag förmodligen (om inte ett mirakel sker typ) skulle lägga ner helt. Ja, det kom ju inte helt oväntat eftersom vi ju inte haft nå folk på träningarna just men man blir ändå jävligt besviken:( Jag och de övriga fyra tjejerna ska på ett Modo-möte på torsdag men vi lär förmodligen inte få spela där heller:/ Dels så tar de typ bara in yngre folk och dels måste man VERKLIGEN satsa för att få plats i nåt lag. Man måste träna typ 5 ggr i veckan och hur fan ska jag kunna göra det när jag har det jobb som jag har då jag ju jobbar kvällar lite nu och då och inte bara på dagarna? Jävla skit säger jag bara. Hur som helst så kan jag fortsätta träna sj iaf, det blir ju billigast så åtminstone. Inte roligast kanske (hockey är fan SÅ jävla fantastiskt kul!) men bra träning och nyttigt för mig och mitt välmående. Man får bita ihop helt enkelt, inte så mkt annat man har att välja på. Gräva ner mig skulle jag aldrig förmå mig till att göra, nej fy fan!

Hur som helst så utnyttjade vi fem tjejer (efter beskedet) den förmodligen sista istid vi hade iaf och sköt, passade och åkte en massa. Det var kul men jobbigt. Jag åkte många varv runt planen det fortaste jag kunde och det var drygt. Men jag behöver verkligen träningen, det känner jag. Totalt sett så har jag alltså rört på mig en massa idag och det känns jävligt bra, speciellt nu efteråt. Nu kan jag med gott samvete vräka ut mig i sängen, äta och se Skilda världar:)
Äntligen kan jag fortsätta se det! Jimmi har inte någon video som funkar och därför har jag inbte kunnat se det sen i torsdags men nu är det dags alltså:) - Yeah! :D

Ska dock sova snart också eftersom jag ju börjar redan kl 9 imorrn, fy fasen vad tidigt jämfört med hur jag är van vid att jobba. Iaf som jag har jobbat nu på slutet. Nej, sängen lockar. Sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Men fan vad tråkigt att laget kanske ska lägga ner! :S Hoppas på ett mirakel!!

2008-11-11 @ 20:57:00
URL: http://www.metrobloggen.se/londonaup

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0