Önska jag vore kille

Har jobbat 7 timmar idag vilket var rätt drygt men det gick ju iaf och imorrn kommer lönen för oktober månad, underbart! :) Det är då man känner att det faktiskt ger nåt att jobba. Hoppas arbetsdagen imorrn går fort för min  del, jobbar 11-19 och det känns jobbigt just nu men det är väl bara att bita ihop. Som tur är är man ju ledig i helgen iaf:)

Har tränat ikväll med ett av Modos flicklag faktiskt. Det gick hyfsat även om man kände sig ganska ringrostig, helst på teknikövningarna. Jag lyckades iaf göra ett mål på ett friläge när vi spelade 5 mot 5 på slutet, alltid nåt. Men nu blir det nog inge mer hockey för mig på ett bra tag tyvärr. Vårt ÖSK-lag har ju lagt ner och Modo satsar bara på yngre spelare som vill träna typ 6 ggr i veckan och alltså lägga ner en djävulsk tid på sporten. Jag vill enbart spela för att det är kul och jag har ingen som helst lust att känna det att man MÅSTE träna 6 ggr i veckan. Skulle aldrig gå för mig heller för den delen med det jobb jag har nu. VIll träna 2 ggr i veckan och spela match 1 gång i veckan ungefär men det finns alltså inga såna möjligheter längre, iaf inte här i ÖVik:( Hatar verkligen att vara tjej ibland alltså! Hade man varit kille så hade man minsann aldrig haft något problem med att hitta nåt bra lag där man trivs och kan spela i för kul.
Modos tränare sa till mig och mina kompisar, som också var och tränade, att vi var välkomna dit (på deras träningar i framtiden) en gång i månaden ca då de hade lite folk och då skulle vi heller inte behöva betala nån medlemsavgift lr annat. Men vadå, vad ger det att träna en gång i månaden då? Man kommer ju vara lika jäkla ringrostig inför varje träning då. Nej, ska man spela så måste man iaf få träna 1 gång i veckan. 1 gång i månaden är definitivt för lite även om jag, som sagt var, inte satsar på hockeyn nå speciellt mer än som en rolig hobby. Så med andra ord kommer jag alltså inte att komma på några fler av Modos träningar. Det blir egen träning som gäller för mig framöver och det känns bra även om jag kommer sakna hockeyn som FAAAAAAAAAN!;(

Jag ska iaf se till att åka mkt skridskor på friåkningstider på rinkarna inne i stan plus att jag ska försöka ta mig ut ofta till vår lilla "byrink" och lira lite:). Isen där är dock inte den bästa men ändå. Hoppas det blir lite kallare nu snart bara så isen kan hålla. Vill ha snö nu också, vill att det ska komma massor av snö här och nu. Jag tycker det är så mysigt med snö. Kylan finns ju i luften just nu iaf nu är det bara själva snön som fattas.

Orkar inte skriva nå mer ikväll känner jag. Känner mig trött och sliten. Vill bara vara för mig själv och fortsätta se på Skilda världar från det avsnitt som jag slutade se på innan jag somnade. Tror jag ska göra det också och äta nåt som vanligt;) Längtar föresten till imorrnkväll då jag ska bowla och vara med mina kära kompisar, funny!:D

I wish u all a wonderful evening!

Kommentarer
Postat av: sunqan

jag önskar oxå att jag va kille!!! >_<

det här känns förjävligt! jag är SÅ besviken på dom som aldrig kom, som bara gav upp! D:

jag komma nog inte heller komma nå fler gånger.. en gång i månaden känns som att det inte är värt de..

får hitta nåt annat å göra :'(

du får gärna höra av dej om du skulle åka i skyttis lr så, för jag är gärna på!



haha skilda världar, vilken nostalgi XD

2008-11-14 @ 22:09:01
URL: http://tvxq.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0