jobb & träning = nödvändigt

Har jobbat idag 11.30-20.00 och det gick riktigt bra. Var lagomt med folk (möjligen något lite ibland men inte gör det mig så mkt inte). Bra också att det är lugnt med folk då jag ska lära mig att dressa  hambugebrödet på ett bra sätt, dvs lägga på alla tillbehör och sen själva köttet i dem. Helena och mamma kom föresten förbi också så jag kunde prata lite med dem, trevligt:)

När jag slutat och kommit mig hem hit till Jimmi tog jag en macka och åt lite aprikoskräm innan jag gav mig ut på en välbehövlig 6-km lång joggingtur. Var ett tag sen sist jag joggade och det kändes, haha:P Var riktigt jobbigt ikväll alltså, vet inte om det beror på att jag jobbat 8 timmar innan lr vad men nånting var det iaf. Kändes tungt att jogga helt enkelt och sen att man hade motvind vägen hem gjorde inte saken lättare heller. Var dock väldigt trevligt/mysigt att springa i månskenet även fast det var lite mörkt. Märkte också att det är betydligt svårare att jogga nu på vintern då det faktiskt kommit snö(!). Man sjunker ner i snön med fötterna, smådrygt. Dessutom är det svårare att få fäste på backen där det är isigt.

Imorrn är jag ledig och det känns riktigt skönt.
Ska dock äntligen försöka tvinga mig sj med att ta itu med att renskriva mitt CV. Måste verkligen börja söka några andra jobb även om jag ju redan har ett jobb. Skulle dock inte bli missnöjd om jag fick jobb något annat ställe som  har bättre förutsättningar och arbetssysslor än Max, hehe:P Ni förstår nog vad jag menar. Skulle gärna vilja jobba på nån mataffär lr liknande.

Nej, nu ska jag lägga mig och mysa med min älskling. Han ska ju upp 6 imorrn så han måste strax sova. Kommer själv dock inte sova än på ett tag, pigg som jag är. Måste kolla upp vad det är för avsnitt på Skilda världar-banden också innan  jag sovar  ju, hehe. Natti på er iaf för jag kommer inte orka blogga nånting senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0