Bowling, shopping och Werneravsked

Har inte orkat blogga på senaste tiden det är därför ni inte hört ifrån mig på ett tag. Det plus att jag gjort andra saker förstås. Nu är det iaf dags för mig att skriva ett inlägg.

Helgen som var var helt suverän för min del:) Ska berätta lite om den i stora drag.

Fredag
Jobb fram till 19.00 och det var jävligt drygt kan jag säga (massvis av folk) men efter det  vart det desto roligare. Jag for nämligen hem och duschade och åt och sedan for jag in till stan igen tillsammans med Jimmi och Emma eftersom vi skulle bowla:) Weppan var redan inne i stan så honom behövd vi inte hämta upp nånstans men Maria däremot hämtade vi upp hemma hos sig. Det var verkligen jätteroligt att bowla:D helst med så bra sällskap också. Trots att jag inte vann så gick det hyfsat ändå även om jag "klappade igenom" på slutet, haha. Förstår inte hur mitt klot kunde fara så jäkla snett som de tio sista omgångarna, helt sjukt. Jag är övertygad om att banan måste ha börjat luta...haha, lr kanske inte:P Nåväl rolgit var det hur som helst.

Efter bowlingen for vi hem till Maria och hämtade hennes "Singstar" och playstation. Vi tog med dessa saker och for hem till Jimmi där vi sjöng lös:D Det var skitkul! Var jättelängesen jag sjöng "singstar" med så jag hade verkligen roligt. Vi turades om att sjunga eftersom det bara fanns två mikrofoner. De som inte sjöng tittade på och snackade skit haha:P Som det ska vara med andra ord.

Kom väl i säng runt 5 nån gång men det var det lätt värt, var längesen jag hade så kul på en fest:D - Tack alla inblandade, hoppas vi kan göra om det snart igen!

Lördag
Orkade inte gå upp föränns typ halv 3 men det gjorde inte så mkt eftersom det var så himla skönt att äntligen få sova ut efter en jobbig arbetvecka. Jag gjorde inte så mkt speciellt under lördagen, mest slappande typ och det var underbart! r jo föresten en rolig grej kan jag berätta (rolig för mig iaf) och det var att jag lyckades hitta alla 5 Skilda-världar-band som jag tidigare spelat in:) Fantastiskt! Dessutom lyckades jag hitta en massa andra band med SV på också så det var verkligen jättebra.

Söndag
På söndagen for jag och Jimmi in till stan. Vi hittade lite kläder åt Jimmi, två t-shirtar och ett par snygga jeans. Alla plagg var snygga:) Var meningen att vi egentligen skulle fara in och bada på Paradisbadet men eftersom vi *host* lyckades sova lite för länge så uteslöt vi badandet till en annan helg ist (förhoppningsvis om två veckor, dvs nästa helg jag är ledig). Jag menar, det är inte alls nå roligt att gå på stan och titta runt och sedan bada och ha bråttom hela tiden eftersom man kommit iväg så sent. Nej, då är det bättre att dela upp det ocht a badandet nån annan gång. På stan köpte jag föresten "Nile city" på dvd och "Torsk på Tallin". De är ju två klassiker som man bara måste ha i princip om du frågar mig.

Innan vi for från stan var vi och köpte pizza på ett ställe som nyligen öppnat inne i stan nämligen "Tre Kronor".
Haha, jag vart typ "kär" i den pizzerian bara pga namnet, fånigt va;P Men jag kan vara sån ibland. Hur som helst så var det inte speciellt dyrt där (60 spänn är inte dyrt för en pizza som dessutom var realtivt stor) plus att de hade ett roligt spel man kunde spela gratis medan man väntade, pluspoäng för det helr klart! Dessutom vann jag mot Jimmi också i det spelet, ännu roligare. Ett annat plus i kanten på pizzerian var att de bjöd på pizzasalladen, schysst! Sen att salladen inte var så god när man väl åt den hemma sen var en annan femma:P Nåja, den gick och äta på pizzan iaf.

Måndag
Idag har jag jobbat. Skulle egentligen jobba 9.30-17.00 men eftersom det var så oehört lite folk fick jag sluta redan kl 13. skönt men jag kommer säkert gräma mig lite för det sen när jag får lönen och "ser" de mer pengar som kunde ha funnits där. Efter jobbet har jag bara slappat ungefär. Åkte hem till mor och letade upp någa Skilda-världar-band till som jag sedan tog med till Jimmi. tänkte fara ut och joga innan Modomatchen mot Skellefteå började kl 19 men jag hann inte. Dessutom hade min mp3 lite batteri så då uteslutade jag det. Att jogga ensam utan musik är det värsta jag vet! Det går typ helt enkelt inte.

Modo-matchen ikväll vill jag inte säga så mkt om mer än att det var USELT. Riktigt dåligt spel från Modos sida. Enda roliga som hände var hyllningen av "Werner" innan nedsläpp. De hissade upp hans "tröja" i taket också, det var magiskt;( Buhu, saknar han men jag kommer aldrig att glömma honom iaf....den saken är lika säker som att jag heter Marlka.

Nu ska jag käka och se Skilda världar (haha börjar ni känna igen mönstret...isf, vad smarta ni är;P). Nämen det är faktiskt grymt roligt att se avsnitt från den serien, då man inte vet vad som ska hända. När man väl ser det ommer man ihåg då liksom blir det typ: "Ja, just ja...det var så det var". Hehe, nostalgi på hög nivå med andra ord.

Det är jättekul att det kommit snö ute tycker jag:)
Tycker verkligen om snö, det blir som ljusare och mysigare på nåt vis. Hoppas det kommer ännu mera snö och att det får ligga kvar över jul, det var längesen man upplevde nån vit jul nu så det vore på tiden. Vill också att det ska komma snö eftersom jag då kan åka längdskidor plus slalom vilket är jättehärligt. Så ja tack, jag vill ha mera snö nu:D,

Imorrn blir det jobb 11.30-20.00...det känns drygt. Som tur är är jag iaf ledig onsdag och torsdag iaf, skönt. Hatar verkligen att vara i den där jävla "grillvagnen" som vi måste vara i nu för att de byter golv inne i riktiga köket. Det är kallt därinne och osmidigt att jobba som faaan. Det värsta är att man kommer tvingas stå ut med den där vagnen ända tills fredag nästa vecka eftersom det tar längre tid att fixa golvet än vad de förutspått, jippi (NOT!). Trodde det skulle vara klart till nu på fredag men icke. Jaja, det som inte dödar härdar väl en, lr? Det är väl nå sånt man brukar säga. Nej, nu blir det slappa! Ha en fortsatt mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej tjejen! Japp winnerbäck är toppen och även den låten:) Med mig flyter det på, känner av höst-deppen dock (trots snön, mysko..) Hur är läget med dig då?:) Kram Carro

2008-11-18 @ 20:18:55
URL: http://carro89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0