Två kompisträffar på en dag, inte dåligt

Idag har jag jobbat, lämnat in mitt OK-medlemsskap, blivit medlem i Lindex klubb, träffat Maria, träffat Emma och sett hockeyn. Det har varit en bra dag idag helt enkelt och jag känner att jag fått mkt vettigt gjort. Jag och Emma hann med att ta en liten kvällspromenad innan vi såg hockeyn också, trevligt:) Mysigt att gå ute i månens sken, det tycker jag iaf:)

När jag var hemma hos Maria och hälsade på så såg vi på en gammal inspelad film som vi spelat in med hennes filmkamera när vi gick i 7-9:nde-klass-nånting och den filmen var verkligen hur kul som helst:D Vi gjorde nåt arbete om Västanåskolan, vi hade forskat om dess historia och filmen bestod av att Maria var intervjuare, Emma var vår gamla magister (som kom med fakta) och jag var kameraman (lr kamerakvinna kanske man skriver, vad vet jag?). Filmen var lång och flummig som faan, haha! Var längesen jag skrattade så mkt alltså:D Gud vad roligt det kan vara att ha kvar ochse såna där gamla nostalgi-grejer alltså, helt sanslöst.

Har varit väldigt trött idag eftersom jag kunde somna först kl 3 natten till idag och var sedan uppe redan halv 8 eftersom jag skulle jobba. Höll nästan på att somna framför hockeyn t o m och det är väldigt olikt mig, hehe. Sen att matchen kanske var extremt dålig (från Modos håll) kan ju ha spelat in också men jag var och är iaf väldigt trött och därför ska jag sova snart. Nu ska jag bara äta lite flingor, fil och sylt samt se Skilda världar.

I morgon ska jag jobba 9.30-17.00, arbetstiden blev framflyttad två och en halvtimme fick jag reda på idag. Jag ska faktiskt gå upp redan halv 7 dock eftersom jag ska åka in med mamma till stan. Hade tänkt sätta mig på sjukhusbiblioteket och läsa lite i boken som jag ikväll börjat läsa: "På det fjärde ska det ske". Det är Kajsa Ingemarsson som har skrivit den och den verkar faktiskt rätt bra trots att jag bara hunnit läsa några sidor än.

Nej, nu blir det käk och slappande i lugn och ro för mig som sagt ( det är skönt att vara för sig själv ibland:) ) och sedan god natt. Måste köra igång nu så jag somnar nån gång känner jag. Jag bloggar igen imorrn efter jobbet. Natti, natti på er!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja kan man alltid hoppas att han gör comeback någon gång. Men jag tvivlar på det, känns som han bestämt sig! Tråkigt, modo och svensk hockey blir en profil fattigare!

Nej jag spelar ingen fotboll alls, ryckte in en match i somras och spelade en match. Var så himla kul! Fast medelåldern var kankse 14 och jag hade ingen aning om vad alla hetter :P Haha. Du då? Spelar du fotboll nästa år? :)

2008-11-12 @ 23:13:18
URL: http://onthebrightsideoflife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0