Gillar julpynt:)

Gårdagens jobbande gick bra, halvdrygt som vanligt men kvällen gick rätt snabbt ändå, allra helst när alla fyllon började komma och man fick mkt saker att göra hela tiden. Det jobbigaste är nästan vid 23-24-tiden då det är så oerhört lugnt med folk. Man bara väntar på att ruschen ska dra igång ungefär. Nåja, nog snackat om jobbet nu för jag är ju faktiskt ledig idag:D

Idag har jag sovit jävligt länge. Sen att det kan ha berott på att jag inte gick och la mig föränn halv 7 i morse är en annan femma men:P Jaja, jag har bara mig själv att skylla och förstås kan jag skylla lite på jobbet också eftersom jag inte kunde stämpla ut föränn 4.20 natten som var. Hur som helst så har jag som sagt sovit länge idag och efter det gick jag upp med min favortkille och städade och julpyntade i hans kök. Mer än så hann vi inte eftersom vi skulle hem till min först far och sedan mor och hälsa på. Hos pappa fick vi äta mat, kyckling och ris, vilket var efterlängtat som fan eftersom klockan då var 20.00 och jag bara hade ätit en endaste knäckebrödmacka sen jag gick upp runt 2-tiden. Fråga mig inte varför jag inte åt något mer, haha det bara blev så typ:P Hur som helst så åt vi som sagt var där och var allmänt sociala. Vi kollade också på foton jag tagit med min kamera från Kreta-tiden. Var faktiskt rätt kul eftersom vi kunde få upp de på pappas stora tv vilket gjorde att man såg jättebra.

Efter vistelsen hos pappa gick vi hem till min mor och spelade spel och drack glögg. Blev lite chips, dipp och godis också. Självklart vart det också mandlar, russin och pepparkakor till glöggen (det om något hör ju som bara till när man dricker glögg). Vi som spelade spel ("Alias") var jag, Jimmi, Betty, Mange, mamma och Ola. Ola gick dock och la sig efter ett tag (utan att spela spelet färdigt) eftersom han tydligen skulle upp till något imorrn. Det var hur som helst väldigt trevligt att spela och jag kände verkligen hur mkt jag saknat min familj<3 Borde nog försöka vara hemma hos mamma lite oftare och hos pappa med för den delen. Extra sugen blev jag ikväll också när jag såg hur julfint och mysigt mamma gjort på mitt lilla rum där hemma med gran, ljusstake, julgardiner och allt:) Ååh, jag älskar verkligen julpynt:D Måste verkligen fortsätta med att pynta och städa här hos Jimmi i morgon känner jag. Måste fundera också på hur mkt jag egentlige ska vara här hos Jimmi. Vore nog bra att försöka vara hemma lite oftare därute på landet där jag ju egentligen hör hemma. Dessutom gillar jag ju verkligen att vara med min afamiljemedlemmar också, för det mesta iaf hehe:P

Apropå ingenting, Ylva är tydligen hemma i Sverige igen och jag måste verkligen försöka se till att träffa henne snart:D Var ju år och da'r sen vi träffades sist så vi har mkt att ta igen. - Välkommen hem vännen! <3
Måste försöka träffa Maria snart med, till veckan förhoppningsvis. Synd att man har så mkt jobb, det ger bra med pengar iofs, men det tar upp tid som man skulle kunna ha spenderat på sina nära istället. Suck, nu kom jag återigen in på tidsprist och priroriteringsfrågan...jobbigt det där att hinna med allt man vill.

Nej, orkar inte skriva mer nu för nu ska jag se Skilda världar:) Är precis mitt i en lite kusligare del av serien som jag inte sett på säkert 4 år men det ska bli spännande. Måste passa på att se den nu också medans Jimmi är här i samma rum och är vaken, hehe:P Han sitter nämligen och spelar Wow. Känns tryggt med han i närheten som är vaken om jag nu skulle bli rädd, haha:P Visst är jag fånig men jag kan inte hjälpa att jag kan bli rätt rädd ibland för halvotäcka saker:P Sån är jag helt enkelt. Hoppas ni får en underbart mysig första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0