Visa respekt mot dem döda!

Nu har jag haft mitt muntliga prov i filosofi. Det gick väl ganska så bra. På diskussionsfrågorna (för vg och mvg) lyckades jag dock snurra in mig själv en del i mitt diskuterande vilket inte var så bra men. Jaja, jag försökte iaf och gjorde mitt bästa....det är ju ändå det viktigaste. Känns jävligt skönt att ha gjort bort det också:) Nu slipper jag både multimedia, religion, filosofi och historia. Resten av ämnena har jag fortfarande. Drygaste jag har är svenskan helt klart. Först måste jag fixa klart min filmanalys som ska in imorrn (har inte så mkt kvar) och sedan måste jag ju tyvärr skriva nån jäkla artikelt. Usch, vad drygt det känns.

Annars är jag väldigt trött idag, ovanligt va? Närå men jag var uppe länge igår p g a "Uppdrag granskning". De hade ju gjort ett reportage om hur gravsättningen gick till i Vännäs och jag blev jävligt chockad och illa berörd. Hur fan kan man krossa kistan och kroppen med flit bara för att slippa arbetet att fylla på mer jord sen om några år? Helt idiotiskt, fattar inte hur människor funkar alltså. Sen att de försökt hymla med att det var så dom alltid brukade göra var ju ännu mer patetiskt. En kvinna menade att det var ett speciellt önskemål från den avlidne och dem anhöriga och att de därför gjort så vid just det filmade tillfället, men exakt vad önskemålet var kunde hon inte gå ut med p g a respekt och hänsyn. Ofta nån har som önskemål att man vill få sin kista och kropp sönderslagen och mosad:S Fy fan, vad upprörd man blir alltså. Sen att få höra att 10 st av andra 30 uppringda kyrkoställen (lr vad man nu ska kalla det?) över Sverige också brukade göra så var ju ännu värre. Hoppas verkligen detta skärps till nu och att det nte händer fler gånger. Jag vill åtminstone inte få min kropp och kista mosad av nån jäkla grävskopa när jag dör, vill du? Här är en länk till Uppdrag gransknings program om eländet.

Nej, dags för projektarbete nu. Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0