Sthlm-vistelsen

Känns verkligen skönt att vara hemma igen efter vistelsen i Sthlm. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. Sthlms-vistelsen var helt okej. Kunde vara bättre på vissa plan men sämre på andra. Jaja, det dög iaf och det var kul attse huvudstaden och träffa min kompis Micke:) Förstår dock inte varför vi skulle behöva ha 7 studiebesök medan de andra tre klasserna bara behövde ha 4 st totalt:S Skumt värre och orättvist som faan. Det här vara de studiebesök vi gjorde:
- Regeringen
- Riksdagen
- Polismuséet
- SVT (roligast av alla enligt mig)
- Moské
- Zenit/Sida
- Dramaten (mkt intressant)


Blev inte mkt tid över för att gå på stan och shoppa exempelvis och det var väl lite jobbigt fast det gjorde egentligen inte så mkt för mig eftersom jag inte tänkte slösa några pengar. Jag sparar för fullt inför studenten och det lär behövas med tanke på alla fester och gud vet vad.

Vandrarhemmet vi bodde på var ingen större hit.
Vi bodde ombord på en båt vi slussen som var allt annat än trevlig. Båten var sjabbig, rummen skitsmåa och personalen hyfsat otrevlig:/ Som tur var bodde vi nära centrum iaf plus att vi inte hängde där alltför mkt förutom när vi skulle sova. Nästa gång man ska bo i sthlm kan det dock nog vara värt att sova på nåt bättre ställe.

Hehe, blev väldigt flummigt sista kvällen/natten vi var där, dvs torsdagsnatten.
Först var vår klass och åt på en kinesisk restaurang som visade sig vara skitdyr, enligt mig. Alla i klassen tog en buffé för 180 spänn och då ingick dryck och efterrätt men enligt mig var det alldeles för dyrt och onödigt. Haha, jag valde en förrättssallad ist med vatten som gick på ca 55 kr. Salladen var inte alltför stor men den funkade. Kändes inte värt att slösa bort 180 spänn på en middag även om den var god och man skulle få bli mätt. Var nog många i klassen som blev fundersamma när jag fick in min lilla sallad. Jag är dock glad och nöjd över att jag beställde det jag gjorde även om man vart rätt sugen på de andras efterrätter som bestod av frukt och glass.

Efter att jag käkat färdigt där gav jag mig i väg med min Sthlms-kompis Micke. Vi gick runt lite på stan men vi kollade framför allt på Rix Fm-festival på Kungsträdgården. Det var riktigt trevligt. Jag fattar dock inte varför man ska ha så jävla högt ljud:S Vi stod flera hundra meter bort från scenen och ändå tyckte jag att ljudet var jävligt högt. Hur hade det då varit närmast scenen, usch jag vill inte veta. VI stod och såg på bl a Sanna Nielsen, Linda Bengtzing och Magnus Uggla. Riktigt bra var det:)

Min kompis Ylva blev jävligt sugen på att festa efter festivalen visade det sig och därför åkte jag och hon in till centrala Sthlm runt halv 1(?) för att möta vår klasskompis Sverker och förhoppningsvis kunna komma in på nån krog.
Man tänkte ju att det ju inte borde vara några större problem med tanke på att viv ar i Sthlm trots att det ju var en vardagskväll. Men tji fick vi alltså! Haha, vi gick runt och letade krogar hur länge som helst. Men alla vi kom på stängde antingen 1 lr också hade de 21, 32 lr 25 som åldersgräns. Det gick åt helvete för oss med andra ord. Det slutade med att vi efter många om och men åkte tillbaka till vår underbara vandrarhems-båt. tycker det var jävligt dåligt av Sthlm att inte ha några fler uteställen öppna fr 18 år trots att det ju var vardag. Jaja, väl på båten satt jag uppe och spelade kort och snackade ett bra tag med två trevliga människor, bl a vår flummiga killkompis. Tillslut bestämde jag mig dock för att gå och lägga mig när klockan var runt halv 4. Tänkte att det kanske var bra att sova några ynka timmar iaf för att inte vara helt jävla död på den sista dagen. De andra två personerna satt dock kvar uppe och vara vaken hela natten.

Bussresan hem var riktigt seg.
Jag sovde en del men framför allt de sista två timmarna var sega. Jag ville bara komma hem och inte sitta i bussen längre. Tack och lov för att jag hade min mp3 med batteri iaf:) hade aldrig pallat resan hem utan den. Hade troligen inte pallat resan till Sthlm utan den heller. Musik är det bästa!

Blev verkligen fundersam på vissa grejer som skedde där nere i Sthlm. Förstår mig inte på vissa, den saken är iaf klar. Tack och lov för att man är hemma igen, pallade knappt med vissa grejer som skedde där nere alltså:( Var inte bara en gång jag längtade hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vågar man att fråga vad som hände där nera? läste senare i dit inlägg om hur det var. Lät inte inte trevlig att du kände att du ville hem:s

2008-05-17 @ 19:14:28
URL: http://angelica89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0