Plugg-ångest

Igår bastade jag, Jimmi och Weppan i ån igen, precis som förra helgen men utan Emma den här gången eftersom hon jobbade till halv 11. Det var trevligt att basta förutom att bastun råkade fatta lite eld. inget allvarligt dock (även om jag fick rätt mkt panik där ett tag) det tog bara på gipsen akom kaminen. Nu blir det till att bygga lite nytt där innan vi kan basta där nästa gång. Vi åkte och plockade upp Emma och for sedan hem till Jimmi och chillade med film och kortspel ("Chicago"). Jag vann tyvärr itne men det var kul ändå. Vi åt banana split också, jävligt gott:)

Idag har jag försökt plugga lite psykologi. Har väl gått hyfsat. Håller på att läsa en bok om seriemördaren Thomas Quick eftersom jag senare ska försöka ställa en diagnos på han. Vet redan att han lider av nån form av schitozofreni (stavas det så?) dock men jag måste veta varför osv. lite bökigt men det ska nog gå. Läste en bok om Hagamannen för några veckor sen med men känner att jag glömt bort en hel del så jag måste nog läsa om boken lr en annan bok om han. Måste ta itu med det snart.

Borde ha gjort svenska filmanalysen och "om mina 3 år på nola" också men det har jag inte orkat med. Har varit så himla fint väder idag också så jag har velat vara ute väldigt mkt. Jag och Jimmi tog en härlig cykeltur förut till min gamla skola "Västanå". Riktigt trevligt var det och många fina minnen väcktes till liv inom mig, varför kan man inte få vara liten igen på nåt vis känns det som om världen var mkt bättre då. Jag har säkert fel men det känns så nu iaf. Men självklart hade man problem då också.

Nu ska jag kanske ta och läsa vidare ite om Quick.
Vore ju jävligt bra gjort av mig om jag orkade läsa ut boken ikväll, har typ 100 sidor kvar. Får se om jag orkar. Men lyckas jag med det plus orkar skriva ner lite mer anteckningar kan jag koncentrera mig enbart på Hagamannen imorrn.

Usch, önskar verkligen inte att man hade så mkt i skolan just nu. Känner mig jävligt less och omotivera (mer än förut tom!).
Men man får väl försöka tänka på att det bara är en och en halv vecka med pluggande kvar och sedan är det typ över:) Över för gott, åtminstone med gymnasiet:)

Vore kul att se lite NHL ikväll också, vet dock inte när det är lr om det sänds överhuvudtaget. Hoppas det inte sänds alltför sent om det är något.

Känns som att det här blev ett rätt flummigt inlägg mend det bjuder jag på. Orkar inte bry mig för tillfället, hehe:P Nu ska jag kila...Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: jenny

hahaha, yeah den är klockren :D

2008-05-05 @ 20:51:53
URL: http://viklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0