Otillräcklig

Sitter i datasalen och försöker skriva lite smått på min sv-artikel. Det går väl sisådär, det är så mycket annat som kretsar i mitt huvud just nu.

Det är så svårt när man inte kan råda över saker och ting. Jag vill så gärna ställa allt till rätta och hjälpa till men det funkar inte, jag räcker helt enkelt inte till. Det känns verkligen så. Jag känner mig otillräcklig. Som om det inte vore nog att jag är bekymrad är jag trött också, trött och less. Vilken bra kombination jag har alltså: trött, less och fundersam. Kan inte bli bättre, lr? Önskar verkligen att livet vore lättare såna här gånger. Frågan är ju: Kommer jag nånsin nå ända fram?
 


Slänger in låten "Beskyddaren" med Kent som passar bra.

Jag ville vara speciell
jagad smal & glansigt blek
men med fläckar är jag född
jag hade nästan glömt
jag ville vara spirituell
en gnistrande personlighet
men det kräver att man har
gener & anlag
och det har inte jag

& det tar 100-tals år
att dölja felen
jag är ljusår ifrån
vanställd & skelögd
& det svider som klor
som nya munsår
ett tredje klass får
när alla lyssnar på dig
kan du beskydda mig?

jag ville bara fly från mig själv
skära bort min otillräcklighet

men med fläckarna jag glömt
är redan dömd
jag ville vara intellektuell
berest, belevad äckligt ung
men arvet väger tungt
gener & anlag
allt var ett misstag

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men Marika, vad har hänt? Jag blir ju orolig när du skriver så där.. :( Du får prata med mig om det är något du bekymrar dig över.. jag finns här för dig :) Jag sitter nu bara framför datorn och lyssnar när Jonas sjunger.. Vi har varit på stan i dag och fikat och tittat på kläder, jag hittade inget.. provade ett par vita byxor men dom passade inte.. Sen har vi sett på Bruce Springsteen dvds.. han är så otoligt bra.. hehe.. han gör en mulen dag mycket soligare :) men hoppas du mår bra tjejen.. kram

2008-05-19 @ 18:02:19
Postat av: jenny

märkte att du var lite nere idag, hoppas du mår bättre snart! inge roligt att må dålig ju :( om du vill snacka så säga bara till :)

2008-05-19 @ 20:12:49
URL: http://viklund.blogg.se
Postat av: zahra

Fin bloggdesign :D

2008-05-19 @ 22:18:49
URL: http://zahraajami.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0