Krasslig hals

Kändes mer surt än vanligt att stiga upp i morse, anledning? Jag hade ont i halsen och var hes. Typiskt alltså, jag som hade hoppats på att den förkylning jag hade i helgen hade försvunnit supersnabbt. Jag spelade ju match på söndag och tränade i förrgår utan att känna av någonting, mysko! Nu är jag iaf smått sjuk igen det är bara att inse. Som jag mår nu kommer jag inte festa på fredag. Jag kommer nog gå på för-klassfesten men sedan lär jag dra hemmåt. Skulle ju dock vara kul att festa också, har ju haft ett ganska hyfsat festsug på senaste tiden som ni vet, men det finns inte en chans till det om jag mår såhär. Antar att jag inte kommer hinna bli frisk tills på fredag så därför förbereder jag mig på att ta det lugnt i stället.

Enda vi hade idag på skolan var Projektarbets-redovisningar.
Det gick rätt så bra förutom att det blev lite ont om tid till vår grupp som var sist. Hehe, vi fick dra igenom vårat projekt på ungefär 6 minuter medan vissa andra grupper redovisade på 20. Lite dåligt planerat av lärarna måste jag säga men det var inte nå betygsbedömande iaf och tur var väl det. Skönt att ha det bortgjort i vilket fall som helst:)

Efter skolan har jag halvsovit några få minuter på sängen, ätit mat, gjort klart artikeln till svenskan (ska bara skriva ut den i färg), tagit en skön promenad med min mor och försökt skriva på min jävligt "flummiga" reflektion på min människosyn. Det sistnämnda är jävligt svårt att skriva, känns som att jag inte får så mycket struktur. Har skrivit en del om fördomar och om människans egoismen. Hoppas jag kan få till det så det blir någorlunda strukturerat och vettigt. Har en grund nu iaf vilket är bra.

I morgon måste jag spela in min röst-dagbok.
Tänkte göra det i morse men då var jag hes så det kändes inge kul. Hehe, problemet är bara att jag säkerligen kommer vara hes i morgonbitti också (säkert ännu hesare än i morse tom) men jagHal måste ändå spela in eftersom den ska vara klar och lämnas in på fredag. Jag lär bara babbla på om studenten lr nåt, det får bli vad det blir.

Nästa helg ska jag och Sandra vara med i brännsbollsyran uppe i Umeå. Haha, en killkompis till Sandra behövde tydligen två tjejer till sitt lag och därför bad han oss att vara med. Jag suger verkligen på brännboll (ursäkta språket men jag gör det:P) dock vet han om det och får därför skylla sig själv. Jag kan varken slå eller kasta, enda jag kan är att ta någon lyra ibland och att springa haha:P Jaja, man får väl hoppas att andra i laget är duktiga på att slå så man inte sabbar alltför mkt. Känns lite dumt dock med tanke på att brännboll inte är mitt forum som sagt var men, men.

Nej, nu ska jag försöka fortsätta med min flummiga reflektion och försöka skriva ut min artikel. Vill bara bli av med skiten så jag slipper det. Längtar otroligt mkt till den dagen jag är läxfri vilket som tur är inte ligger alltför långt bort just nu.
Ha de bra!

Kommentarer
Postat av: lisa

ajdå hoppas halsen går över! :)
Ha en trevlig kväll! :)

2008-05-21 @ 21:11:49
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Marie

Hej!
Prova att äta piggeliner. När jag har ont i halsen går det alltid över när jag har kylt ner den ordentligt med massa isglass =)
Krya på dig!

2008-05-21 @ 21:20:09
URL: http://thefairytales.blogg.se
Postat av: Elin

Tack, jag satt och lekte lite med den häromdan. Det gäller att alltid hitta en bortförklaring till att slippa plugga =)

2008-05-22 @ 01:03:46
URL: http://femteifemte.blogg.se
Postat av: Marie

Jag läser till motions- och friskvårdsledare. En 1-årig utbildning uppe i Dalarna. Men jag är klar om en vecka. Då är det flytt till Sthlm som gäller.

2008-05-22 @ 08:13:03
URL: http://thefairytales.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0