Hockey-VM = hett!

Vet att de finns de som påstår att hockey-VM är så iskallt osv men efter kvällens match mot Ryssland såhär långt kan man ju inte tycka så längre. Snacka om bra match! Det är högt tempo, känsloladdat och fullt av bra målvaktsräddningar och därmed också målchanser. Det bästa av allt är ändå att Kronorna leder med 2-1 efter två perioder. Jävligt bra gjort! :D

Det var lite töntigt av domaren att ge Anton Strålman matchstraff måste jag säga. Han slängde ju inte ens handskarna i kampen mot Kovalchuk. Sen har ju Douglas Murray (stavas han så) fått matchstraff också vilket innebär att Sverige ju bara har 4 backar:S Johan Andersson gör det dock jävligt bra som har gått från forward till back. SEdan måste jag säga att de övriga backarna spelar riktigt bra med och hjälper Henke där bak på ett utmärkt sätt. Jävligt skönt att Henke tackade ja till VM, känns riktigt stabilt att ha han där bak

Jag hoppas verkligen de lyckas ta hem sista peridoen också lr åtminstone spela den oavgjord så vi vinner. Det vore riktigt gött! Nu börjar den snart och jag ska göra allt jag kan för att hjälpa kronorna! HEJA SVERIGE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0