Grillning & räffsning

Jag har haft en jävligt bra helg. Lite sorgligt att den är slut bara men det är sånt man får stå ut med. Är inte direkt att jag har mkt i skolan nu kommande vecka heller så det är lugnt. Kommer bara slappa och festa ungefär, haha:D Här kommer en lite update på vad jag gjort andra halvan av denna helg.



Igårkväll

Nåväl, igår såg jag på ESC här hemma hos min mamma och det var riktigt trevligt. Jag, Jimmi (blev postivt överraskade över att han orkade sitta och titta på hela programmet, jag var övertygad om att han skulle spela), Ola och mamma satt och tittade på hela programmet. Helena, Stefan, Micke och Åsa kom in lite nu och då och kikade. Det var jävligt dåligt att Sverige inte ens kom topp tio, blev riktigt besviken över det faktiskt. Låten är faktiskt inte så dålig att den ska komma först på en 18:e plats! Fattar inte heller hur Finland kunde komma före oss som:S Europas länder röstar riktigt konstigt ibland alltså, usch! Jaja, det var kul att de låtar som kom topp 5 var bra iaf:) Jag gillade Armeniens låt väldigt mkt, sen var ju vinnarna Rysslands låt klockren med den fenomenale skridskoåkaren Tjevchenko (vet inte hur han stavar) som åkte omkring på bara nå få kvadratmeter.

Efter schlagern gick vi ut och grillade korv och pinnbröd. Stefan (Helenas pojkvän) har varit snäll och fixat en grillring till vår tomt nämligen. Mkt trevligt, den står nu på baksidan. Igårkväll invigde vi alltså grillringen och den funkade mkt bra. Det var rätt kallt ute och då var det extra skönt att sitta nära elden och värma sig, mysigt:)

Efter att vi grillat for jag och Jimmi hem till han.
VI gick dock inte och la oss utan vi satt uppe ett tag till. Jag för att jag ville se NHL-finalmatch 1 mellan Detroit och Pittsburgh och Jimmi för att han ville spela. Efter 1½ period somnade jag dock i soffan vilket inte var så bra för då missade jag ju matchen. Som tur var kom Jimmi och väckte mig ganska omgående så att jag inte missade alltför mkt. Hela sista perioden såg jag dock inte utan kände att jag dels var jävligt trött och dels så såg det ganska avgjort ut redan eftersom Detroit ledde på hemmaplan med 2-0.


Idag
Imorse sov jag jävligt länge, hade ju trots allt inte somnat natten innan föränns halv 5 ca och det kändes. Det var väldigt skönt att sova ut iaf:) Jag och Jimmi gick upp och åt frukost. Plockade även in i och körde den lilla diskmaskinen innan vi begav oss ut på hans tomt för att räffsa lite. Det gick bra även fast det var lite drygt. Skönt att det var så varmt ute iaf. Hehe, tog t o m av mig och räffsade i bara bh:n...så varmt var det!:P Nu har vi iaf snyggat till litegrann och det är kul att se att det blir skillnad:) Får se om vi orkar fortsätta nästa helg lr längre fram.

Efter räffsningen åkte vi till Sibylla och köpte mjukglass vilket var välbehövligt:) Jag tog en mjukglass med salt-lakritströssel som var hur god som helst:) - Tack älskling! Vi stannade också till på Ica och köpte med oss lite grejer som min mamma skulle ha innan vi körde hem till just min mamma. Väl hemma städade jag lite på rummet medans Jimmis såg på tv med Ola. Efter en stund blev det fika med citronmuffins, kex och glass:) - gott!

Efter fikat gav jag och Jimmi oss iväg ut på en liten båttur. Det var mysigt och rofullt:) Jag älskar verkligen att vara ute i naturen, man blir så himla lugn och harmonisk. Vi rodde bort till ett vindskydd som ligger en bit bort och sedan rodde vi tillbaka. Det var lite drygt att ro hem eftersom vi var tvungna att ro mot-ströms (det var en jävligt stark ström dessutom) men vi lyckades komma hem tillslut iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0