Detta eländiga stresspluggande:(

Jag vart jävligt irriterad idag på svenskan när vi fick inte bara en utan två(!) nya uppgifter att göra klart innan betygen ska sättas! Detta innebär att jag har en och en halv vecka på mig drygt med båda dessa uppgifterna, och då räknar jag bort de 3 dagarna när jag är i Sthlm med klassen. För då kommer jag definitivt inte kunna plugga nåt, det är jag ganska övertygad om. Tycker det är taskigt av vår lärare att ge oss två såna där grejer (åtminstone en är ju stor och krånlig) nu när det bara återstår typ 2 veckor tills betygen ska vara satta:S Förstår det iofs eftersom vi inte gjort så många grejer på svenska C men det är ju inte vårt (elevernas) fel, det är ju läraren som strulat och dragit ut på Sv B-kursen....suck!
En av uppgifterna verkade och är nog ganska lätt dock så det är ju tur det iaf. Uppgiften bestod nämligen i att man skulle spela in en dagbok. Man skulle prata under en dag lite nu och då och spela in det på en mp3 lr liknande som en form av dagbok. Rätt soft och likt bloggandet enligt mig så det borde ju inte vara några större problem.
Den andra uppgiften däremot var bökigare och drygare.
Den består nämligen i att man ska skriva nån jäkla artikel om en "speciell person" lr fakta om en arbetsplats. Jag ska troligen köra på det förstnämnda för då kan man utgå från en intervju med en person vilket känns lättare än att skriva massa fakta bara. Drygt kommer det bli hur som helst men jag har en idé nu iaf om vem jag ska intervjua och det verkade som att det gick bra för denna person också, så det känns bra. Förhoppningsvis kan jag göra intervjun redan i helgen. Gäller verkligen att lägga på ett kål om jag ska hinna med båda uppgifterna.

Vidare idag har jag pluggat lite filosofi med Sandra på em, vi hade inga lektioner nämligen utan slutade redan runt halv tolv, vilket var jävligt skönt. Gick väl hyfsat med filosofin, har väl hyfsad koll tror jag. Känns inte som att det är så komplicerat om jag nu tänker rätt? Måste läsa på mer imorrn i vilket fall. Jag är jävlig glad över att jag valde "muntligt prov" iaf. Hörde av Carro som gjort skriftligt prov i aulan idag att det varit svårt plus att de varit tvungna att läsa en filosfisk text på engelska också:S Hur lätt är det på en skala?? Haha, inte lätt för mig iaf eftersom jag inte direkt är bra på eng. Nej shit alltså, jag skulle bara ha blivit så stressad om jag hade ett filosofiprov också fick jag dessutom en text på eng ovanpå det:S Sen har man ju bara nån timma på sig också. Nej, jag är jävligt glad över att jag valde "muntligt prov" som sagt. Kanske ändrar mig i övermorgon när jag gjort provet, vem vet? Haha, kanske kommer gå skitdåligt:/ Jaja, just nu känns det som att jag inte kommer ångra mig iaf.

Försökte skriva en del på min filmanalys idag också men vet inte om jag får till det nåt bra:S Känns som att jag blandar ihop motiv och konflikt plus att min handling kanske blir för lång nu:S Åååh, vad bökigt det är:S Tur den inte behöver lämnas in föränn fredag.

Är så mkt i skolan nu alltså.
Fan, alla klasser trappar ner utom våran (det känns verkligen så) och jag tycker det är orättvist. Nu är det banne mig bara två veckor kvar tills betygen ska vara satta så varför kan man då inte få ha det lite lugnare?? Det är ju studenten om en månad för tusan. Suck, suck, suck kommer bara bli sååå skönt när man tar studenten och slipper alla tråkiga uppgifter och prov och gud vet vad. Gissa om jag längtar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0