Stan, fotboll och knäont:(

Oj, vad mkt jag haft att stå i de senaste dagarna. Har haft så mkt att jag verkligen inte hunnit med att blogga. Jojo, så kan det gå:P Här kommer iaf en update.

Fredag
Fredagen ägnade jag åt stan. Jag for in med bussen och delade ut mitt CV till några olika affärer. Hoppas man får jobb nånstans alltså, vore så jäkla underbart. Jag är dock nte så optimistisk med tanke på att det är hur många som helst som också söker jobb. Man får hoppas på lite tur och att man lyckats göra ett bra CV + personligt brev som fängslar nån affär.

När jag delat ut till en hel del affärer så gick jag på stan med min syster Helena. Det var riktigt trevligt:) Jag köpte ett par svarta finskor (var verkligen på tiden att jag köpte mig några finare skor alltså!) och efter många om och men tillslut också en svart fin väska. Tänkte egentligen köpa en väska som var lite större (så man skulle få plats med block och a4-papper typ men alla såna väskor hade ett så kort axelband och det vill jag inte ha. Vill ha en väska med långt axelband, det är mest praktiskt så:) Väskan jag köpte hade det:) och jag är jävligt nöjd med att jag bestämde mig för att köpa väskan nu såhär i efterhand.

Efter att vi tittat färdigt på stan väntade jag och syrran på att mamma skulle sluta jobba. När hon äntligen var klar for vi och handlade och sedan åt vi på Matcompaniet. Vi var så himla hungriga allihopa (klockan var väl ca halv 8) så vi tyckte det var lika bra. Vi käkade pizza. Gott var det och mätt blev man, som det ska vara när man käkar ute med andra ord:)

När vi äntligen kom hem var kl runt 9 och jag var väldigt trött. Det tar på krafterna att vistas i stan en hel dag alltså. Jag var iaf tvungen att börja packa mina fotbollssaker till nästa dag (lördag) trots det - det var drygt! Som tur var fick jag en del hjälp av min snälla mor iaf. passade också på att snacka en del med Jimmi, Stefan, Helena, Micke, mamma och Åsa så jag somnade inte föränn halv 2 faktiskt(!) Snacka om sen kväll...allra helst med tanke på att jag skulle upp 7 nästa morgon med. Inte allra smartast kanske:P

Lördag
Var helt död när jag vaknade 20 över 5 av Jimmis dryga väckare. Blev så irriterad över att han ställt väckaren så tidigt, vi behövde ju inte gå upp föränn strax efter 7 så varför ska man då ha en väckare som lever om var femte minut? Visst kan man ju stänga av den också men det orkade jag inte göra då. Jag orkade bara trycka på "snooze-knappen" hehe:P Tillslut kom jag upp vid halv 8 iaf och då kände jag mig stressad eftersom vi hade samling om bara en halvtimme och då skulle jag hinna äta frukost, klä på mig och gå på toa på bara 20 minuter (det tar nämligen 10 min ca att köra bil till samlingsstället med). Jag hann i tid iaf mkt tack vare Jimmis hjälp - Tack älskling! :)

Varför jag skulle upp så tidigt var pga av att jag ju tydligen skulle vara med i fotbolls-DM-cupen på Skyttis. Detta  alltså trots att jag inte spelat fotboll på ett halvår(!) Hur gick det då? Jora, det gick hyfsat. Vi hade jävligt lite folk tydligen så jag fick spela jävligt mkt. Första matchen vann vi med 3-0 men sen förlorade vi andra matchen med 1-0. I den matchen hade vi lite oflyt faktiskt, motståndarlaget gjorde nämligen sitt mål när bara en halvminut återstod av matchen. Målet blev till genom en hörna. De två sista matcherna blev oavgjorda, 0-0 och 1-1. Vi kom inte vidare i DM men det tycker jag inte gör så mkt.

En jobbig sak är att jag fick ont i mitt högra knä. Kände inte av det i första matchen men sen när jag skulle värma upp till den andra så kände jag av att det var nåt konstigt. Det gjorde ont när jag sprang, nån brännand och huggand känsla på nåt vis:S svårt att förklara och sätta ord på det men ont gjorde det. Det gjorde dock inte så ont så jag spelade ändå, trots smärtan. Vi hade bara en avbytare i varje match också plus att det var andra personer i vårt lag som var skadade så man hade inte så mkt annat val än att spela. Hade vi haft fler avbytare hade jag dock nog inte spelat med tanke på smärtan jag fick av att springa. Kändes nästan som att jags kkulle börja gråta av smärta stundtals under sista matchen med, så ont gjorde det.

När jag kom hem runt 6 så hade jag väldigt ont i knäet:( Jimmi och jag tyckte det såg ut som att det hade svullit upp lite med, inte mkt men lite. Hoppas det inte är nåt allvarligt! Har aldrig haft några knäproblem förut och inte vill jag ha det heller - fy sjutton! Förhoppningsvis är det bara en överansträngning som kommer gå över inom 1-2 dagar. Orkar fan inte vara skadad nå länge, det är inte jag alltså. Vill vara frisk och må bra så jag kan träna.
Har fortfarande ont trots att det nu var 6 timmar sen jag spelade den sista matchen:/ Går runt och haltar just nu:( Drygt och lite småotäckt, men som sagt jag hoppas/tror att det är bättre imorrn. Det måste det fan vara alltså annars vet jag inte vad jag gör.

Måste skriva att min kompis Emma var och hälsade på här hos Jimmi och mig ikväll också. Det var trevligt:) Vi snackade en del och sedan följde jag med henne in till stan eftersom vi skulle skjutsa hennes festande syster och hennes kompisar.

Nej, nu måste jag fan sova. Har varit vaken sen 7 i morse och spelat fotboll och har knäont - Det tar på krafterna! Höll på att somna redan tidigare ikväll på soffan med (kring 7-tiden) när Jimmi och jag höll på att se på "Dödligt vapen 3" så min kropp behöver vila. God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0