Pokerkväll

Igårkväll åkte jag in till Bjästa med Stefan, Helena och Jimmi. Stefan skulle äta på Sibylla och jag och Jimmi skulle fara hem till Jimmi och hämta några filmer. Vi gick in en sväng på Ica också för jag tänkte köpa glass. Men väl på Ica hittade jag "Texas Hold'em" för 180 spänn och det kunde jag inte motstå, har länge velat prova att spela just det så vad passa då inte bättre än att köpa in själva spelet med regelbok och allt. Jag köpte ingen glass-bytta som jag tänkte ist blev det bara att jag köpte den "nygamla" klassikern "Lakritspuck" från GB. - Gud, så god den var alltså. Den kommer jag definitvit köpa fler ggr.

Väl hemma körde vi igång med att spela "Texas Hold'em".
Vi som spelade var Mange, Betty, Helena, Jimmi och jag. Stefan var trött och ville inte vara med. Tog ett tag innan man kom in i det men det var inte alltför krångligt. Hehe, var riktigt spännande och kul faktiskt:D Jag upptäckte dock att jag var lite för feg med att satsa. Jag täntkle att man hela tiden behövde ha nåt sktibra för att gå vidare men det behöver man ju faktiskt inte man kan ju lika gärna bara bluffa och "skrämma" bort de andra. Mange vann iaf första gången och sedan vann Betty. Grattis till dem! Men nästa gång komemr jag definitivt vara med mer och slåss om slutsegern;P Jag tror "Texas Hold'em" är ett spel man måste spela ett tag innan man blir riktigt duktig på det. Det ärett roligt spel helt klart iaf och jag ängrar inte en sekund att jag köpte det. Problemet var bara att det "bara" innehöll 80 marker, vilket är ganska lite om man r 9-10 st som spelar. Det står på asken att man kan vara så många faktiskt(!) Men, men det finns väl fler marker man kan köpa på affärerna om man vill som tur är. - Jag vill definitivt spela poker fler ggr iaf:)

När vi spelat klart var klockan så mkt att alla gick och la sig.
Jag försökte blogga men som så många ggr förr så krånglade bloggsidan och det gick inte att skriva ett inlägg:( - Hatar när det blir så! Tycker bloggsidan ska skärpa sig lite med just det. Jaja, Jag och Jimmi for hem till Jimmi och sov i den sköna dubbelsängen. Mysigt värre! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0