Plugg-helg

Så har ännu en helg passerat. Har inte bloggat så mkt i helgen som ni kanske märkt men det är skönt att ta ett blogg-break ibland med. Desto mer tid får man till annat ist. Så vad har jag då ägnat helgen åt? Här kommer en resumé lr vad man nu ska kalla det.


Fredag
Jag var hemma hos Jimmi och tog det lugnt. Tittade en del på Let's dance. Surfade ruhnt en del på nätet också. Åt dessutom upp det som återstod av glasspaketet. Somnade ungefär kl 1. Jimmi somnade däremot betydligt tidigare än så. Vart en jävligt slapp kväll/natt helt enkelt.

Lördag
Klev upp kring 1. Åt frukost och tittade en stund på tv sedan satte jag igång med att plugga. Pluggade etik som utav bara den. Jag skrev, jag tog bort, jag ändrade, jag skrev mer...jaaa, jag försökte göra min text bättre helt enkelt. Fick jävligt mkt uträttat men då satt jag ett bra tag med den också.

Men när hockeyn började halv 7 slutade jag plugga. Då tittade jag förstås på hockeyn ist. Tyvärr var Modo jävligt dåliga och Timrå jävligt bra så det var en inte alltför rolig match att kolla på. När Timrå gjort 4-1 slog jag över och kollade på Fbk-Frö ist:P Det var mer spännande. Tyvärr drog ju Frölunda (de jävlarna) ifrån tillslut så den matchen var inte heller så rolig att kolla på. Jag såg inte klart den matchen heller. Som tur var hade klockan hunnit bli 8 då så jag kunde kolla på Melodifestivalen ist:) Det var kul att se. Även om jag (som jag skrev i ett tidigare inlägg) blev en aningens besviken på att inte Sanna vann. Jaja, jag har insett nu att Charlotte kanske ändå har större chans i ESC eftersom det tydligen ska vara många ballader med i år. Man får hoppas på det bästa.

Efter Melodifestivalen surfade jag runt och umgick med min älskling. Timmarna rann fort iväg och vips hade klockan hunnit bli 3(!) Då insåg vi att vi kanske borde måste gå och lägga oss. Det gjorde vi också. Jag somnade tillslut och sov som en stock (förmodligen trött av allt pluggande) och det var jävligt skönt.

Söndag
Jag orkade pallra mig upp ur sängen strax efter 12. Då hade Jimmi hunnit vara uppe i ca 2 h men jag orkade verkligen inte gå upp lika tidigt (kl 10) som han. Jag sov ut ist och det var skönt:) När jag gick upp hade Jimmis föräldrar kommit. De skulle hjälpa till med att dra om elen på övervåningen. Hela systemet är jävligt brandfarligt tydligen därför måste det dras nytt och om. Jag åt frukost och fortsatte gneta på etiken medans de andra höll på uppe. Gick rätt bra faktiskt, jag tror det iaf. Efter att jag hållt på med etiken ett tag hjälpte jag också till med att fixa i huset. Jag diskade och städade undan en hel del som borde ha blivit bortstädat för längesen egentligen:P Skönt att få bort lite rat iaf och få fräscha till i huset.

När Jimmis mamma for hem dammsugade jag köket och sedan var jag less och började skriva på pyskologi-arbetet ist. Jag kände att det fick vara nog städat för idag. Det hade ju faktiskt blivit riktigt snyggt med. Senare när Jimmi och hans pappa var klara på övervåningen så for vi hem till Jimmis föräldrar för att äta. Det serverades potatisgratäng med fläskfilé och dragonsås, vilket jag tycker är jävligt gott:) Blev jävligt mätt men gott var det. Det tackar vi för!

Efter den sena middagen skjutsade Jimmi hem mig. Väl hemma tittade jag på när Micke, Stefan och Helena spelade Monopol. De hade börjat innan jag kom hem så därför kunde jag inte vara med men det gjorde inte så mkt. Det var rätt kul att titta på också. Micke gick efter ett tag i konkurs och jag gick för att titta lite på Wallander-filmen med mamma ist. Vi såg på "Den svaga punkten" som gick på tv4. Den är rätt bra faktiskt, dock såg jag inte hela men jag har sett den förut. Jag såg iaf slutet av filmen. Efter det fick jag veta att Helena slutligen hade vunnit Monopol men det hade varit jävligt jämt tydligen. Det hade svängt fram och tillbaka. Efter det har jag bara hunnit göra mig i ordning (borstat tänderna o s v) och bloggat som jag gör nu. Ska bli skönt att sova faktiskt.


Totalt sett är jag nöjd med min helg. Lite mkt plugg kanske (roligare saker finns ju att tillbringa en helg med) men nödvändigt var det som faan! Nu slipper jag stressa ihjäl mig i veckan med arbetena som ska lämnas in (etiken och psykologin). Känner mig jävligt duktigt faktiskt:P Inte för att skryta men det känns bara så grymt skönt att jag tagit tag i de där arbetena. Är dock inte färdig än men jag har inte alltför mkt kvar - otroligt skönt! Bra jobbat av mig, hehe:D :P

Nu ska jag försöka sova. Lär kanske inte somna direkt men jag ska försöka iaf. Blir en jobbig dag imorrn, ska gå i skolan ända till halv 4 (usch vad jobbigt!) Haha, blir trött och less bara av att tänka på det. God natt!

Kommentarer
Postat av: Totte

Grattis till segern mot Timrå! Bra jobbat!

2008-03-17 @ 22:18:37
URL: http://thomasjalkling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0