jag = virrhöna

Blev lite irriterad på mig sj ikväll efter att jag bloggat tidigare ikväll. Så jävla typiskt mig alltså att tänka så fel:S Man kan egentligen bara skratta åt det. Ni undrar förstås vad jag pratar om och då är det väl lika bra att jag berättar det, trots att det är lite pinsamt. Såhär var det: Jag hade fått för mig att bladningen började halv 7 på ÖA så när klockan var över 6 fick jag jättebråttom. Jag småsprang till hissen på sjukhuset (jag var på mammas jobb, tror inte jag nämnde det i förra inlägget men så var det iaf), åkte ner och småsprang till bilen innan jag då äntligen inser och kommer på att bladningen först börjar kvart över 7 och inte halv 7. Det är alltså hellugnt och jag har ju inte alls bråttom. Typiskt mig att blanda ihop såna där tider när jag känt mig stressad hela dagen. Suck!

Hur som helst så kunde jag köra mammas bil i lugn och ner till Arken och parkera utanför. Jag gick in, lämnade tillbaka boken och sedan hade jag tid över så jag tog mig friheten att läsa Sportbladet. Måste ha varit evigheter sen jag läste Sportbladet på Arken-biblioteket sist. Jag gjorde det dock relativt ofta förut faktiskt.

Men trots att jag alltså hade gott om tid kom jag ändå för sent till bladningen men
jag har en bra anledning faktiskt - Det fanns inga lediga parkeringar utanför ÖA:s tryckeri! I stället var jag tvungen att ställa mig vid Paradisbadets parkering. Det spelade dock ändå ingen roll att jag kom för sent 10 minuter visade det sig. När jag väl kom in på Tryckeriet hade nämligen personalen där (som så många ggr förr) inte kommit igång med tryckningen av tidningarna än, trots att de skulle ha börjat tryckningen 10 minuter tidigare. Som jag har förstått det så är det ofta krångel med tryckpressarna och det är därför det ofta blir försenat men det är irriterande:(. Jobbigt att bara stå och vänta 15-20 minuter och sen kommer man ju hem senare med. Inte föränn klockan var ca 20 i 8 kom tryckpressarna igång -segt värre!

Jaja, när vi väl kunde börja blada gick det bra iaf. Vi var ganska många så det gick ganska fort ändå även om det kändes lite småsegt då och då. Fick passande nog en jävligt jobbig mensvärk mitt i bladandet också, underbart lr inte:S Fick ont i magen och kände mig inte alls hundra direkt men jag kämpade på ändå och snart var värken borta, liksom tidningarna och jag kunde fara. Först for jag och plockade upp mamma och sen åkte vi hon och handlade lite på OK (mjölk och bröd) sen bar det av raka vägen hem.


Här hemma har jag ätit en macka och glass med kolasås. Kunde inte låta bli:P Det är ju vansinnigt gott! Har också tittat på Sporten (för ovanlighetens skull numera) på både 2:an och 4:an.

Ska snart försöka sova. Känner mig trött och sliten. En sovmorgon kunde inte ha kommit mer lägligt för min del, det tackar vi för! Kommer säkert sova till minst 12 imorrn, känner redan nu hur skönt det kommer bli:)

Imorrn när jag orkat vakna och kliva upp blir det till att plugga, duscha och se hockeyn (såklart!). Måste dock verkligen försöka göra nåt vettigt imorrn på etik-uppgiften - Fan, ta mig annars! Har så mkt jag måste förstå och skriva på den:S Hoppas verkligen att jag kan fixa mycket på det imorrn. Då skulle jag känna mig mkt mindre stressad än vad jag känner mig nu. Nu ska jag ta och natta ner mig iaf. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Elizabet

iaf 10.000 kostar den:P ibland vill man vara kändis så man får ha lite fina klänningar:P

2008-03-13 @ 08:29:17
URL: http://Elizabet.blogg.se
Postat av: Ylva

Nej, jag är i skolan, har saker att göra. På projektarbetet t.ex. De flesta har nog en rapport att skriva, så även vi. Jag är värd att vara hemma, men skolarbetet måste gå först just nu.

2008-03-13 @ 08:43:52
URL: http://hockeyflickan.blogg.se
Postat av: Angelica

haha jo jag hörde det av ljungh, hon hade sagt det ¨på hundkursen igår, men kände att jag var tuvneg att vara hemma för att plugga då jag måde så dåligt igår. Till helgen ska jag försöka plugga som oftast inte blir av, sedan ska jag bara ta det lugnt fara och grilla lite korv och så. Själv då?

2008-03-13 @ 14:58:12
URL: http://angelica89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0