In med 2-domar-system!

Jag tycker det är helt vansinnigt att de inte kör med 2-domarsystem i slutspelet! Fattar inte vad det sitter i:S Skitsamma om man lånar in domare fr NHL, Finland, Norge lr allsvenskan bara man tar in en till domare! Det kan ju inte bli sämre iaf, tvärtom. Blir irriterad! Om inte hockeyförbundet har pengar så lätt varje elitserieklubb betala 5000 var till varje match då, det är ju bara småsummor för dem. Vad är problemet egentligen? Det om nåt är väl näst intill det viktigaste i slutspelet...dvs att det avgörs på ett rättvist sätt.

I matchen mellan Modo och Timrå så såg man tydligt på tv-bilderna vid Timrås 2-2 mål att nåt hände med Svartvadets klubba.
I mina ögon såg det ut som om Johan Andersson höll i den lr slog den ur händerna på Svartvadet. I vilket fall som helst var det jävligt fult gjort och ännu värre var det att TImrå fick in sin kvitteringspuck bara sekunder efteråt. Hatar att matcher ska avgöras på såna där domarmisstag! Man såg ju också på tv-bilderna att SJöberg (domaren) hade ryggen mot situationen just då, typsikt nog. Hade man haft två-domar-system har jag svårt att tro att timråspelaren hade kunnat komma undan med en såndär ful sak.

Visst jag ska inte skylla förlusten bara på domaren, Timrå var bra inget snack om det...MEN grejen är ändå att jag tycker det är fel och orättvist att Timrå ska få göra ett kvitteringsmål på det där viset. Dem hade helre fått göra ett "riktigt och sjysst" kvitteringsmål.

Sen att Modo fick spela 3-5 i Sudden och att det avgjordes då är också lite löjligt.
Tycker inte Pierre Hedins utvisning var nånting alls och när domaren sen också plockar ut Salle för en inte heller allttför tydlig grej (enligt mig, dock tydligare än Hedins) så blir jag less. Klart som fan att Timrå avgör i ett sånt där läge.

Jaja, tycker det var en bra match i övrigt iaf. Bra fart och roligt att titta på, tråkigt att det skulle sluta som det gjorde bara:(
Modo får ta nya tag hemma i Banken på torsdag - Då jävlar måste det bli vinst! Hoppas att Krizan har skärpt till sig då också. Tyckte han såg jävligt konstig/ostabil ut idag. För mkt spritdrickande innan match? Även om inte Timrås mål berodde på Krizan så gav Krizan ändå överlag ett jävligt osäkert intryck.

Skärpning Modo, spec vissa spelare (Krizan bl a)!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha jag som inte ens har börjat med psykologin och den som ska vara klar nästa torsdag, jag som trodde det var efter påsk. etiken fattar jag noll och har ingen riktig anning hur jag ska göra men det ordna sig säkert. men du får ju tänka så att vi inte går så länge till så är det lov igen:)

2008-03-12 @ 08:58:03
URL: http://angelica89.blogg.se
Postat av: Carro

Va duktigt:)
Jaa det blev riktigt fint faktiskt:)
Japp det hör vi, ha det bra:)

2008-03-12 @ 11:22:19
URL: http://carro89.blogg.se
Postat av: Totte

2-domarsystem - Ja!
Heja Håve!

2008-03-14 @ 23:44:23
URL: http://thomasjalkling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0