100-dagars & Modomatch

Här kommer en uppdatering över vad som hänt i mitt liv de senaste två dagarna. Har haft fullt upp hela tiden i princip så det har inte funnits nån tid till att blogga tyvärr.

Fredag
Jag var på de pass jag tänkte innan på utbildningsmässan. Det var riktigt intressant:) Man fick en hel del att tänka på. Helst att man nog borde ta itu med att luska ut och fundera på vad man egentligen vill göra.

Den avslutande föreläsningen på hälsoveckan gick väldigt bra. Lite smådetaljer som inte funkade men annars så var det inga problem:) Jävligt kul att se också att nästan alla ettor satt kvar och lyssnade trots att föreläsningen gick över vår utsatta tid med ungefär tjugo min. Verkligen bra gjort alltså, speciellt eftersom det var sportlov direkt efter föreläsningen:) Känns underbart skönt att denna hälsovecka är slut nu!

Efter mkt velande hit och dit så beslutade jag mig tillslut iaf för att gå på 100-dagars. Jag hann tom köpa en biljett på Brownies för 50 spänn, därmed sparade jag 30 kr:) - Nice! Jag gick ut med Sandra och hennes kompis Ida. Det var riktigt trevligt. Det var synd att man inte kände så mkt folk som var ute bara, men annars så var det rätt nice. Hehe, träffade en riktigt trevlig filur alldeles innan jag skulle åka hem därifrån också. Jag gjorde inte av med så mkt pengar under kvällen heller, vilket känns jävligt bra nu såhär i efterhand:) Jag köpte två drinkar till mig sj och en bjöd jag Sandra på. Det innebar att det bara gick åt 300 spänn, vilket är jävligt billigt för mig. Allra helst eftersom vi kom in efter happy hour också:)

Lördag
Vaknade av att jag mådde bra:) Alltid skönt att slippa vara seg/bakis etc efter en utgång kvällen/natten innan. Det gillar vi:) Jag vaknade ungefär 12 men låg som vanligt kvar i sängen och vilade och myste med min älskling ett bra tag. Tillslut gick vi iaf upp och åt frukost.

Jag bestämde mig sedan för att fara på Modo-Fbk. Var ju ett bra tag sen jag var på hockey och dessutom ville jag passa på att träffa Micke (en kompis som bor i Sthlm). Han var är nämligen här uppe i Övik över helgen. Matchen gick tyvärr inte så bra. Modo torskade med 4-2. Tyvärr var domaren riktigt dålig med (man fick garva/vara förbannad på han inte bara en lr två ggr). Måste också säga att Modos klack-ledare var rätt underliga. Förstår inte varför de ska ha samma klack-ramsa hela tiden, i så många minuter. Det är ju bättre att byta efter ett tag så det blir lite variation. Man blir ju less på att hela tiden sjunga samma och samma. Dessutom körde de med en ramsa som det bara gick att sjunga skrika med i, man kunde inte klappa. Jag kanske är ensam men jag vill iaf inte skrika stämbanden av mig på en "serielunksmatch". Visst står andraplatsen på spel men ändå. Man vill ju kunna prata när man kommer ut fr matchen också.

Ikväll har jag bara tagit det lugnt. Har sett lite på Melodifestivalen. Både Lindas och Charlottes låtar var bra, det var härligt att se att dom fick gå vidare till Globen:). Efter det har jag och Jimmi sett på "Dödligt vapen 2". Den var riktigt spännande och bra:) Tyvärr så lyckades Jimmi somna när ca en tredjedel av filmen var kvar så det var lite tråkigt. Jag fick alltså se slutet själv men aja, han hade ju sett den förut ändå så det gjorde väl inte så mkt egentligen.


Nu ska jag bara borsta tänderna och sen ska jag försöka få liv i min älskling som ligger och sover på soffan för tillfället. Jag måste försöka få med han uppför trappen till dubbelsängen. Efter det ska jag sova:) God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0