Studenten = minne för livet!

Studenten har varit helt fantastiskt! :D Har haft fullt upp sen i onsdags med alla möjliga förberedelser men gud så värt det var. Studenten kunde inte ha varit bättre alltså! Här kommer en sammanfattning över vad som hänt i mitt liv de senaste studentdagarna.

Torsdag
I torsdags var det kanonväder med molnfri himmel (extremt varmt men man ska inte klaga:P det kunde ju faktiskt ha regnat och åskat med). Dagen började med champagne-frukost med jordgubbar, en hel del skålande och pratande. Jag och min klass drog sedan vidare när för att smaka på den alkoholfria champagnen och lyssna till ett live-band som var jävligt bra:) De spelade sommarlåtar för oss, bl a "Sommaren är kort". Hur kul som helst var det:) Sedan var det dags för den slutgiltiga träffen med våra mentorer. Vi signerade våra namn i allas studentmössor och fick betygen innan vi gav oss iväg för den sista träffen i aulan.

I aulan hände en väldigt överaskande sak: JAG fick ett stipendium från skolan! En elev i varje klass fick ett stipendium på 1100 och jag var alltså den som fick det i vår klass:):P Det var lite synd dock för man fick ingen riktig formulering till varför man fått det. I aulan läste dem bara upp alla namn och sedan på stipendiet står det bara: "för berömvärt slit, fina studieresutlat, god kamratskap lr för enagemang i nån kulturell verksamhet i skolan". Jag har dock stora misstankar om att jag fick stipendiet p g a mina betyg. Jag är riktigt nöjd med mina betyg kan jag ju avslöja. Nu efteråt inser/ser man verkligen att allt hårt slit faktiskt har gett resultat:)

Efter aulan fick vi då äntligen komma ut på trappan och stå och sjungskrika inför alla människor som samlats:) Jag själv kände mig dock mest vilsen däruppe på trappen då jag inte riktigt visste vad man skulle sjunga, skrika och hur länge man skulle stå där:S. Det dröjde inte länge föränn jag begav mig till mina nära och kära som stod med mitt plakat. En hastig pratstund med dem blev det innan jag stressade iväg till vårt fina flak. Mina klasskompisar hade pyntat vagnen jättesnyggt och skrivit: "Framtiden tar vi sedan, nu är det fest", "Det ser ut att bli en fin dag idag", "Lirare chalalalala" och "SpLiR just finish". Verkligen jättebra texter måste jag säga:) Flakåkandet var hur jälva roligt som helst. Musiken ägde och alla människor som stod och tittade på oss och vinkade är en sak jag inte kommer glömma i första taget alltså. Det var bara så himla underbart och man kände sig så oerhört lycklig:D Jag är fjantig men jag började ett tag nästan gråta där på flaket. Jag blev så himla rörd, jag kände att det jag upplevde just då verkligen var en sak jag längtat efter så himla länge. En väldigt minnesvärd sak jag kommer ihåg från flaket var när jag såg min pojkvän och Weppan (min granne). Min pojkvän hade tyvärr fattat tiden fel och därför hann han aldrig komma till skolan när vi kom ut på trappen. När vi såg varandra från flaket och vinkade till varandra blev jag väldigt glad :) <3 En annan sak jag speciellt minns är när vi spelade Magnus Ugglas låt "24 timmar" och detta stycke i låten spelades: "Köerna ringlar runt hela stan, ilsket sitter folk och svär. För 30 år sedan den här dagenn, gapade dom precis så här". Just då den texten spelades såg jag några äldre gubbar och jag blev jätterörd eftersom texten var så klockren. Sorglig på sätt och vis men ändå så klockren:) Enda negativa med flaket var att vi bara(?) fick åka en timme. Jag och många andra i min klass ville åka mer men vår chaffis ville inte köra nå mer så det var bara att acceptera. Det var hur som helst GRYMT kul att åka flak, vilken känsla! :D

Väl hemma vankades det god mat (kallskuret), tårta och presenter. Det var riktigt trevligt att umgås med alla nära och kära:) Tusen tack för alla presenter och för att ni alla kom, ni gjorde verkligen min dag till något att minnas. Jag fick bl a pengar, en smörgåsgrill, en digitalkamera (äntligen! Tack pappa och Marianne:) ), ett halsband och en tavla. Jag fick väldigt fina och bra grejer helt enkelt.

På kvällen bar det av till klassfest och sedan studentfest på Statt.
Biljetten hade varit väldigt dyr (150 spänn) men det var det värt. Det var väldigt roligt inne på Statt även om jag tog det väldigt lugnt jämfört med många andra. Det kändes iaf jävligt skönt att vakna nästa dag och känna att man varken var bakis lr nåt och inte heller hade slösat på en massa pengar.

Fredag
Fredagen blev verkligen en vilodag för mig och det var välbehövligt. Den otroliga värmen under torsdagen (30 grader i skuggan!) och allt ståhej med studenten hela dagen hade tagit på krafterna. Jag tog det lugnt hemma med Jimmi, mina syskon och min mor, samt med allas respektive. Vi grillade korv och marshmallows hemma på tomten och spelade sedan en lite kubbturnering, trevligt värre:) Lite pilkastning blev det också. För mig gick det sådär.

Lördag
Från tidig morgon (9.15) klev jag upp och började med balförberedelserna. Min pojkväns syrra (som var otroligt bakis) sminkade mig. Trots att hon var bakis blev det jättebra, imponerande! Jag var väldigt orolig ett tag när jag hörde hur hon mådde men det gick hur bra som helst som tur var. Jag for sedan hem till min mor där min lillasyster fick avsluta sminkningen. Sedan skjutsade Jimmi mig i full fart hem till hon som skulle fixa mitt hår. Det tog hela 2 timmar och det vart jävligt mkt sprejande, lockande och fixande men oj så bra det blev! Jag är verkligen hur nöjd som helst med min balfrisyr, det blev mkt bättre än jag vågat drömma om:) Underbart!

När min håruppsättning äntligen var klar bar det av hem för att dra på sig balklänningen och allt som hörde till (handskar, väska, sjal och halsband) för att sedan åka in till en fotograf inne i stan. Han tog 8 bilder ungefär och jag hoppas verkligen att någon bild blev bra åtminstone.

Väl hemma öste jag i mig mat (sallad) och vätska (mjölk) eftersom jag kände mig helt yr och utmattad. Jag hade trots allt inte ätit på 6 timmar och jag är verkligen inte en som pallar att vara utan mat nån längre tid, verkligen inte. Det kan dom som känner mig nog stryka under på. Jag brukar bli nedstämd och orkeslös, därför var det väldigt tur att jag hann äta och dricka innan jag for in till balen.

Jag åkte med Isadora och Anna in till balen i Bosses (min grannes) cadillac. Vi åkta i god tid, tyckte åtminstone jag, men trots det fick vi stå i en hel jävla timmes bilkö in till balen. Vi började stå i bilkön kl 6 och vi var framme för att kunna kliva av bilen först klockan 7(!) Fattar inte hur det kan ta så himla lång tid. Men det blir väl så antar jag när alla ska fotografera och hålla på. Men men...det fina folket kommer ju sist, lr hur man nu brukar säga;)

Balen var trevlig. Vi fick dock vänta jävligt länge på maten. Jag och mina klasskompisar fick itne mat föränn 20.30 och då hade vissa andra bord fått mat sedan länge:S Weird! Maten som vi fick tillslut, kyckling och potatiskaka (en potatiskaka som smakade som vanlig potatisgratäng) var jättegod iaf. Man blev mätt och belåten som tur var. Efterrätten var också rätt så god:) Efter maten minglade jag runt och pratade med lite folk jag kände. Sedan var det dags för dansen. Det var vals, foxtrott (stavas det så?), bugg och tryckare. Jag dansade två danser med Ylva (foxtrott och bugg). Hehe, vi ägde lätt:D lr hur Ylva;) sedan var jag typ less och ville hem till Jimmi och ta det lugnt. Det kändes verkligen att man varit igång hela dagen både i huvud och fötter. Det var skönt att äntligen få komma hem och ta av sig den fina (men lite jobbiga klänningen) samt att få ta av sig skorna.


Studenten är verkligen något som jag kommer minnas, allt från det underbart roliga "flakåkandet" till den högtidligt, men något stela(?) pga av att alla vara så uppklädda, balen. Det var iaf väldigt roligt att träffa alla en sista gång och se alla så otroligt vackra på balen!

Kan fortfarande inte fatta att jag faktiskt tagit studenten.
Kommer ta ett bra tag innan jag verkligen inser vad som hänt. Det lär nog bli först till hösten som jag på riktigt inser att jag inte har någon skola att gå till längre. Till alla er som inte tagit studenten säger jag bara: NJUT AV DEN SISTA STUDENTTIDEN, den är helt fantastisk och ett minne som ni kommer bära med er resten av livet! :)

Slutligen måste jag också skriva att jag verkligen kommer sakna så många människor från denna skoltid, framför allt min klass SpLiR3!;(
Jag kommer verkligen sakna alla olika personligheter alltså. Jag hoppas dock verkligen att alla i klassen får det jättebra i framtiden och lyckas förverkliga sina drömmar med allt vad det innebär. Jag önskar alla det bästa och hoppas att vi stöter på varandra igen, förr lr senare;). Vi borde ju definitivt ha en klassfest (lr varför inte flera) i framtiden för att se vad det blivit av alla. Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0