Träning & EM-tittande

Idag har jag varit in till stan en sväng. Tyvärr hann jag inte göra allt jag tänkt p g a att vi dels kom iväg lite sent och dels skulle stanna på blomsteraffären eftersom min mamma skulle ha en massa blommor. Just detta tog en väldigt lång tid men det är sånt som händer ibland. Hur som helst så ska jag in till stan igen på onsdag förmodligen så då har nog lite mer tid:) Mina presenter till min pojkvän får därmed vänta på sig ytterligare ett tag men den som väntar på något gottt...

Annars har jag tränat idag, första träningen på länge. Det gick rätt så bra även om det förstås kändes att man inte sprungit på typ en vecka:P På onsdag ska jag spela match borta mot Kramfors med vårt div-3-lag och då hoppas jag givetvis att det blir en seger. Det skulle kännas riktigt skönt efter alla våra jobbiga förluster den senaste tiden.

Vidare ikväll har jag sett på fotbolls-EM. Jag har sett matchen mellan Holland och Italien. Riktigt bra match, jag tyckte lite synd om Italien bara som omöjligt kunde göra nåt mål men men de rykcer nog upp sig. Holland gjorde jävligt snygga mål iaf. Jag såg på fotbollen uppe hos min pappa på hans 32 tums tv, perfekt! Det är så det ska vara hehe:) Inte fel att man blev bjuden på lite glass med jordgubbar heller - Mums! :D

Jag har verkligen varit duktig på att vända på dygnet den föregående helgen. Jag och min pojkvän gick upp runt 3 på em på både lördagen och söndagen vilket har inneburit en del problem. I morse var jag svintrött men jag lyckades iaf pallra mig upp ur sängen runt 12, alltid ett lite framsteg iaf. I morgon ska jag förhoppningsvis kunna gå upp 11 iaf. Måste ställa om dygnet igen så jag orkar upp till tandläkaren på onsdag. På onsdagmorgon (9.45) ska jag alltså till tandläkaren för att ta bort den skena som jag har i underkäken. Inte många vet om att jag har en skena (lr jaa, snarare metalltråd) där men det har jag iaf - fast nu ska den alltså bort! Hoppas det kommer gå bra.

I morgonkväll kliver Sverige in i EM och spelar mot Grekland.
Hoppas verkligen på seger och bra svenskt spel! Det skulle vara riktigt roligt att se, men jag ska inte vänta mig alltför mkt. Bättre att bli positivt överraskad än negativt, så det så! Tyvärr blir det inget öltält för mig då heller, har varit lite sugen på att vara i ett öltält med Ylva under Sveriges matcher men jag känner att det är för dyrt. Dels måste jag låna en bil in till stan enkumt (stavas det så?) och bensin är inte gratis:S sedan kan jag ju inte dricka något eftersom jag kör och sist men inte minst så kostar inträdet 90 kr(!) Det tycker åtminstone jag var jävligt dyrt. Visst har man mkt pengar är det väl inga problem att betala det men är man en fattig fd student som jag så blir det jobbigt. Jag måste verkligen hushålla med mina pengar denna sommar alltså, i höst kanske jag inte kommer ha nån inkomst överhuvudtaget (vill det sig riktigt illa kommer jag få harva fram som en arbetslös fattiglapp, jag hoppas dock att det inte blir så). Nåväl, Sverigematchen i morgon kommer jag nog se uppe hos min pappa:) Det duger lika bra som öltält, så det så! Det blir ju billigare om inte annat iaf:P
Får se hur det blir längre fram under EM, kanske blir jag sugen på att se nån Sverige-match i öltältet längre fram....den som lever får se! :P

Känner mig sugen på någonting, typiskt mig alltså. Tror jag ska tassa ner till köket och se om det finns något gott att mumsa på innan jag lägger mig för att sova. Natti! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0