Tårta och träning

Idag (lr ja, läs igår) var det som sagt Jimmis födelsedag. Jimmis föräldrar och farfar kom hem till Jimmi och vi fikade gott och åt tårta (blåbärs-marängsstubbe). Sedan gick vi ut en stund och kollade nere vid vattnet där Jimmi har planer på att bygga en brygga och bastuflotte. Blev en hel del prat om hur man skulle kunna göra osv innan alla for hem till sig igen. Efter att de farit for jag ut och joggade med min underbara mp3. Det gick betydligt bätte för mig att jogga denna dag, jämfört med dagen innan. Nu fick jag nämligen inge mjällthugg överhuvudtaget så det var bara att löpa på. Jag joggade i en halvtimme så det blev väl kanske 6-7-8 km iaf? Svårt att veta exakt. Det räckte för mig iaf och jag var rätt trött när jag kom hem till Jimmi igen. Trots detta bestämde jag mig för att träna vidare litegrann genom att göra en massa sit-ups (vill ha plattare mage) och lite armhävningar. Jag satt också i 90 grader ett par minuter, riktigt jobbigt var det. Är så otäckt på slutet också när benen skakar jättemkt av trötthet. Ojojojj, var grymt skönt att duscha och vila sen kan jag ju avslöja (om ni inte tredan räknat ut de;P). Tror jag kommer ha en del träningsvärk i magen imorrn (dvs senare idag).

Efter att jag duschat for jag iväg på Ica och handlade lite saker. Jag skulle göra en tonfisksallad nämligen:) Jag for sedan hem till Jimmi igen och gjorde salladen som bestod av tonfisk, makaroner, ägg, ärtor, paprika, majs, gurka och tomat. Den blev riktigt god faktiskt:) Kanske inte det bästa att äta mat först 5 timmar efter att man tränat men så blev det iaf idag. Efter matlagningen har jag kikat på kvartsfinalen mellan Spanien och Italien, vilken blev en riktigt spännande match:) Spanien avgjorde tillslut på straffar vilket jag tycker var rättvist eftersom Spanien haft mer chanser under matchen osv.

Nej, nu ska jag ta och spela litegrann X-box och sedan sova.
Jag ska in till stan imorrn med halv-12-bussen förmodligen (om jag inte får låna nån bil dvs men det tror jag inte) så därför måste jag vara pigg och alert imorrn. Jag ska bl a in till stan för att träffa Ylva:) Vilket kommer bli trevligt. Var ett bra tag sen jag träffade henne nu så. Kommer träna fotboll imorrnkväll också, välbehövligt värre! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0