Liseberg, bilkörande mm

Oj, var längesen jag skrev nånting här nu men jag lever ännu iaf trots min tysthet på bloggen:) Jag ska berätta för er vad jag ägnat de senaste dagarna åt på ett ungefär.

Söndagen spenderades i Gbg, på Liseberg närmare bestämt. Jag var där med Jimmi, Wiro och Jannike och givetvis köpte vi åkband:D Jag åkte så mkt jag kunde och hade hur kul som helst. DEty var så himla skönt också eftersom det inte alls var lika mkt folk där som när jag och Jimmi var där förra året. Men det berodde nog på att vi var där på en söndag denna gång, förra året var vi där på en lördag. Sen kanske det också har att göra med de senaste olyckorna som skett på Liseberg den senaste veckan. Nåja, jag klagar iaf inte...tvärtom;D Kändes drygt att åka därifrån, jag ville åka mera, mkt mera. Men inte så mkt att göra åt och sen var vi ju också trots allt där ända tills 22.00 då de stängde för dagen. Lätt värt! Sen kom vi tyvärr inte dit föränn 3 (tog typ en och en halv timme att köra dit från Halmstad) så det blev ändå inte SÅ många timmar som jag hoppats på men, men. Man ska inte klaga. Jag hade jävligt roligt iaf och jag kommer GARANTERAT åka dit igen så snart jag kan:D - Jag älskar karuseller!

Måndagen spenderade jag med Jimmi till 95% sittandes i en bil. Det var nämligen då vi körde från Halmstad och ända hem till Övik igen. Över 100 mil totalt, det ni. Det tog ca 12 timmar att köra (med några få pausar inräknat). Det var lite segt men jag tycker ändå det gick rätt bra. Jag hade ju bra sällskap, en bra bok och bra musik så då klagar man inte, hehe. Det var dock väldigt skönt att äntligen komma hem klockan halv 2 på natten. Väl hemma hos Jimmi tog jag en välbehövlig och skön dusch innan jag gick och la mig.

tisdagsmorgonen var jag väldigt trött kan jag lova. Helt död i princip:S Men hur osm helst så tog jag mig upp ändå eftersom jag ju skulle börja jobba halv 12. Som tur var fick jag iaf skjuts av Jimmi till jobbet och hann därför dit i god tid:) Jag var fortfarande trött när jag kom på¨jobbet men det gick bort efter bara ett litet tag. Det är det som är bra med mig - jag kan vara jävligt trött på morgonen men när jag väl kommer igång och har varit vaken nån timma så är jag pigg:) Det gick bra att jobba. Det var väldigt mkt folk, 150 besökare! (rekord!) och jag fick sälja en del.

tisdagskvällen sprang jag 8,3 km med min mor vilket behövdes:) Det var drygt men skönt ändå att få köra ut sig lite:P Skönast var dock ändå (som alltid) känslan efteråt när man äntligen sprungit klart. Resten av kvällen ägnade jag såklart(!) åt att läsa på min bok som jag nästan läste ut, men bara nästan.

Idag har jag jobbat. Det kom ca 80 besökare till min affär idag vilket är ett helt okej resultat:) oftast brukar det vara runt 50-60 besökare, beroende på väder o s v. När jag kom hem fr jobbet fick jag reda på att mamma, Helena, Stefan, Micke och Åsa skulle fara och spela minigolf. Naturligtvis ville jag också följa med:) Problemet är att jag egentligen har fotbollsträning ikväll men eftersom jag tränade rätt flitigt igår så kan jag nog hoppa över träningen idag med relativt gott smavete. Är ju verkligen inte heller varje dag som så många personer i min omgivning kan åka och spela minigolf samtidigt. Jag ska försöka träna fotboll på fredagkväll istället. Jag skulle dock behöva ett par nya grässkor men det är drygt att köpa. Dels måste man in till stan och prova ut och hitta ett bra par och sedan måste man ju betala en rejäl slant också, suck. Känns lite drygt men jag kommer nog bli illa tvungen till att köpa ett nytt par förr lr senare med tanke på att paret som jag har nu är VÄLDIGT slitet.

Nu ska jag byta om innan vi far iväg och spelar. Men jag önskar er alla en bra kväll och lovar att blogga ikväll lr senast imorgon igen:) Beroende på min ork/lust. Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0