Framme i Halmstad

Nu är jag äntligen framme i Halmstad:) Just nu sitter jag vid min kompis Wiros dator och bloggar. Resan hit gick bra även om man blir rätt seg av att sitta i en bil så länge. Det är tur att man kan stanna och rasta lite nu och då iaf, annars hade det nog inte gått så bra. Vi valde att köra ner till Gävle igårkväll/natt och när vi väl kommit ner dit stannade vi utanför en mack för att raste/vila lite. Vi bestämde oss för att ta en "powernap" på ca 15 minuter men det hela slutade med att både Jimmi och jag sov 5-6 timmar och vaknade upp först halv 9 ungefär. Det var ingen höjdare att vakna kan jag säga eftersom solen låg på som bara den. När väl fick igång fläkten och kunde väva upp rutorna vart det dock genast en mer behaglig temperatur och tur var väl det.

Vi stannade en hel del efter vägen idag men det var skönt. Tar väl några minuter längre att komma fram till slutmålet men jag tycker ändå de är värt det eftersom man blir så seg av att sitta i en bil så länge. Rätt roligt att se också när man kör hur vädret kan växla så mkt. På ett ställe kan det vara regnigt och halvkallt medans det några km bort kan vara soligt och jättefint, rätt läckert:)

Nej, nu ska vi ta och gå ut i det fina soliga vädret som är här. Vi ska kolla på några stora båtar som är här bl a eftersom det tydligen är nån stor festival här. Vi får se när jag får möjlighet att blogga nästa gång. Ha det bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0