1:a arbetsdagen

Idag har jag klarat av min första arbetsdag:) Det gick bra även om det var en del strul från början (så är det väl för alla första dagen på ett sommarjobb trots att man aknske haft jobbet tidigare). När jag kom till affären hade nämligen hantverkaren som skulle vara där denna dag redan släppt in 3 st kunder. Dessa kunder skulle givetvis köpa två saker utan att jag ens hade gjort i ordning kassan lr hade koll på nånting i princip. Jag hade ungefär bara kommit in genom dörren när de sa att de skulle köpa två saker. Som tur var hade de jämna pengar iaf så det gick bra ändå, men man blir ju lite stressad vid såna där situationer.

Annars idag har jag prismärkt en hel del saker i affären, rensat ut pämen vilket behövdes, städat, fixat och donat så att allt flyter på och ser bra ut. I början av dagen var det ganska tomt på folk (åtminstone efter att de första 3 gått) men sedan runt halv 2 bara rasade det in folk. Jag hann knappt säga hej till alla alltså, så mkt var det. Men jag klagar inte, det är bara kul när det är folk eftersom tiden går så otroligt mkt fortare då:) Intressant också att se hur bina lever, hantverkaren som var där iodag hade med sig sin bisvärm nämligen och då passade jag givetvis på att kolla in i hans genomskinliga bi-fyrkant till burk. Bin är läckra men äckliga. Fattar inte hur de står ut med att vara så många på samma ställer (flera tusen!) fast det är väl förstås en vana antar jag:P

Skönt ändå att komma hem även om jag måste säga att jag trivs jävligt bra med mitt sommarjobb.
Är nog inte många som har ett lika bra sommarjobb som jag, inte för att skryta men:P Visst, jag får inte jättemkt betalt men ett bra jobb är det iaf. Det är inte precis så att man är dödstrött nu utan nu kan jag göra vad jag vill:) Det är inte ett jobb som man blir sådär jättetrött av som exempelvis sätta plant lr plocka jordgubbar. Nej, jag klagar verkligen inte.

Nu sitter jag här på mitt rum ensam med Mille, min underbara katt:) Vet inte vart alla andra i min familj är:S var helt dött när jag kom hem för ca en timme sen. Jaja, de lär nog dyka upp snart. Är väl de som gått upp och hälsat på min pappa skulle jag kunna tänka mig.

Har blivit lite smått sugen på att fara ner till London i höst också.
FInns tydligen jättebilliga flygpriser ner dit i oktober:) Skulle ju inte vara helt fel att fara dit och hälsa på Ylva som ju ska vara au-pair (stavas det så?:P) där. Men det är inte säkert att det kommer bli av heller. Har ju inte direkt så jättemkt pengar heller såjag vet ändå inte om det kommer att gå trots att det ju är jävligt billigt. Pengar har ju tyvärr en förmåga att försvinna som smör i solsken:p Men drömma kan man ju alltid iaf:D

Nej, dags att göra lite nytta. Jag borde te x lägga in mina kamerabilder på datorn:P Hoppas ni får en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0