Oviss framtid

Idag har jag haft väldigt mkt folk i min affär men det har mest bara varit kul. Det enda som var lite jobbigt var när det kom en familj som sa att de bokat tid för en guidad tur med min chef. Självklart var inte min chef där just då och inte svarade han på mopbilen lr hemtelefonen heller så vad göra man egentligen? Jag har ju inte själv några resurser för att hålla i en guidad tur då jag dels måste sköta affären och inte bara kanlämna den och dels inte alls kan tillräckligt mkt om alla gamla kulturella byggnader vi har i Brynge så som vattensågen, mangelboden mm. Jag beklagade mig iaf för personerna som väntade och sa att min chef säkert bara glömt bort den avtalade tiden och att han säkert skulle svara/komma snart. Efter många ringningar och efter en tid som kändes som en evighet svarade han äntligen, lr ja rättare sagt hans fru svarade. Efter 15 minuter kom han så äntligen till min affär efter att ha kört full fart hemifrån med bilen. Det verkade som att det gått bra med guidningen iaf trots förseningen som tur var.

Efter jobbet tog jag mig äntligen tid för att stanna till hos pappa och Marianne och hälsa på.
Gud, var ju evigheter sen jag hälsade på dem sist (pinsamt alltså!). Fattar inte vars tiden tar vägen ibland?:S Faktum är att jag inte hälsat på dem på hela två veckor, oh my god! Det var alltså på tiden med andra ord och trevligt var det som vanligt. Vi satt ute i deras hammock och surrade om allt möjligt. Blev också bjuden på glass (hehe, man blir typ alltid bjuden på godsaker hos pappa), te och macka. Jag avslutade besöket med att läsa några hälsotidningar som Marianne rådde om, rätt intressant faktiskt:) Fick låna hem två nr också så jag ska nog fortsätta läsa dem snart:)

En rolig sak som hände idag var att min pappa äntligen fick sin Toyota Previa såld! Han har velat sälja den jättelänge men aldrig hittat någon köpare men så idag kom en spanjor som var bosatt i Lyxele och han köpte den. Pappa var väldigt glad över att han lyckats sälja den och det kan jag ju förstå. Jag är glad för hans skull:)

Har funderat en del på framtiden idag också och fått lite ångesttankar:S
Vet inte vad det ska bli till hösten alltså. Jag måste ju försöka hitta nåt jobb men hur? Hur gör man när man inte har några kontakter så man kan få in en fot någonstans? Jag vet faan inte alltså. Har en bad feeling om hösten överlag, vet inte hur det ska bli? Jag måste ju ha nåt jobb så jag kan få in nån form av inkomst. Det är jävligt skönt att slippa skolan men studiebidraget hade jag gärna behållit helt klart. Sen var det ju en väldigt stor trygghet också att gå i skolan...jävligt tråkigt, visst...men man visste ju iaf vad man skulle göra av sina dagar.Gud, vad jag önskar att jag skulle ha lite tur ochfå nåt extrajobb nånstans, vad som helst (hm, nästan iaf). Nej, det är nog bäst att inte fundera så mkt på hösten i nuläget. Är nog bättre att bara ta dagen som den kommer och hoppas på det bästa. Man ska inte oroa sig, på nåt sätt löser det sig alltid på ett lr annat sätt.

Nu ska jag fortsätta surfa runt här. Borde väl tänka på refrängen snart också men överraskande nog (lr inte) är jag inte ett dugg trött:P Ha de bra så länge och god natt på er om jag inte orkar blogga nå mer ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0