X-box & läsning

Idag har vi inte gjort så mkt särskilt här i Halmstad. Har varit dåligt väder här nere i Halmstad (regnigt, mulet och kallt) därför har vi mest varit inomhus. Vi var dock ner till en väldigt bra spelbutik här inte långt från lägenheten vi bor i. Där finns det massvis av spel till x-box, playstation och allt möjligt. Ja, man kunde till och med köpa nintendo 8-bitars<3 :D - nice! Jimmi och Jannike köpte lite spel. Jimmi har nämligen fått köpa Jannikes x-box eftersom hon själv inte använder det längre eftersom hon numera använder det senaste play-station:et. Till x-boxen fanns det jättemkt spel också som Jimmi då fick överta med, väldigt nice:D För en stund sedan spelade jag ett jättegulligt drakspel, minns tyvärr inte vad det hette just nu men det var ungefär som supermario fast i 3d då givetvis. Riktigt roligt var det, farligt dock eftersom man fastnar och blir så inne i såna där typ av spel. Lär nog spela det snart igen iaf hehe:P Just nu sitter Jimmi och spelar nåt skjutspel som verkar lite otäckt. Han är inne i mörka gångar och möter läskiga fiender helt plötsligt - scary!

Förut var vi ner till en närbutik här också och köpte lite gotta:) Chips, dipp, lakrits ("Salt och blandat", min favorit såklart!) och glass:) Lär bli en go kväll med andra ord haha, man får bara se upp så man inte äter sig alltför mätt. Det är ju väldigt lätt hänt.

I morgon blir det Tylösand-besök och sedan Liseberg för hela slanten - gissa om jag längtar!? :) Liseberg har öppet 11-22, vet inte när vi kommer att komma dit men jag hoppas det inte blir alltför länge efter att de öppnat. Tar dock en stund att köra dit som vi ska göra, 1½-2 timmar närmare bestämt. Otäckt dock med olyckan som hände tidigare i veckan på Liseberg men just därför borde de väl granska karusellerna extra noga nu. Jag hoppas verkligen det iaf. Jag älskar att åka karuseller men när man börjar tänka på sånt där som kan hända om något skulle gå fel så kan jag bli jävligt rädd:(. Är ju inte ofta det händer nåt egentligen men om/när det väl händer så är det oftast riktigt farligt! Usch, nej bäst att inte tänka på sånt där överhuvudtaget! :S

Ikväll lär vi säkert se filmen "National treasure 2", vi såg första filmen igårkväll nämligen och lär säkert fortsätta med tvåan idag. Ska fortsätta läsa lite på min underbara bok nu (Flickan som lekte med elden - Stieg Larsson) den är ju bara SÅ spännande alltså! Kommer kännas jävligt tomt när jag läst klart denna bok och den sista i serien. Tycker verkligen om att läsa verklighetstrogna böcker, inga fantasiböcker för mig inte:P Får se också om jag kanske kan få fortsätta spela lite med min drake om ett tag. Men då måste jag få min pojkvän att slita sig från sitt spel och det blir nog svårt, hehe:P Nej, jag får nog hålla mig till min bok men det gör å andra sidan inte så mkt;)

Hoppas ni får en fin afton! :) (haha, använder ett annat ord än kväll för en gångs skull;P)

Kommentarer
Postat av: jenny

okej..ja hoppas vädret blir bättre :):) hade så bra! kramar

2008-07-19 @ 22:39:26
URL: http://metrobloggen.se/viklund
Postat av: jenny

haha, det är ju jag som är avis på dig! jag vill ju verkligen komma bort ett tag..speciellt söder ut! händer mycket mera där! :) men ja, det skulle vara nice att cykla där uppe:):) kanske far ändå då! haha! kanske gör en gott :) lät roligt med xbox fresten! :) själv spelade man mycket nintendo 64 när man var liten :) kram

2008-07-19 @ 23:28:57
URL: http://metrobloggen.se/viklund
Postat av: Sofia

Tackar:) Ha en bra sommar:)

2008-07-23 @ 00:30:09
URL: http://rosesrred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0