Aktiv dag & resplaner

Idag har jag främst jobbat och stått i i min lilla affär. Var en hel del blommor som skulle plockas o s v. Dessutom var lokaltidningen förbi en sväng idag också vilket gjorde att det var extra viktigt att det såg bra ut i affären. Tror jag fick till det tillräckligt snyggt iaf mkt tack vare Jimmi och Rose:) - Tack till er för hjälpen med blommor och annat! Det var verkligen mkt folk u affären idag vilket var kul. Tiden går ju ändå bra mkt fortare när man har folk i affären än när det är alldeles dött. Sen kan det vara svårt att hinna med alla personer när det kommer alltför många typ samtidigt men man får göra sitt bästa. Ändå som sagt var, bra med folk! Hoppas det blir mkt folk hela denna vecka. Förra veckan var det alldeles för lite totalt sett vilket var segt.

När jag kom hem från jobbet åt jag makaroner och köttbullar här hemma hos min mor innan jag gav mig ut på en väldigt välbehövlig joggingtur. Jag joggade med mamma och Helena vilket var trevligt som vanligt. När vi joggat klart gick jag och Helena ut till garaget för att fortsätta måla familjens trädgårdsmöbler blåa. Det är en väldigt fin blåfärg måste jag säga. Det gick bra att måla förutom all jävla mygg som samlade sig kring oss som en enda enorm svärm:S Var väldigt jobbigt att måla då, helst på slutet men det gick iaf. Jävligt skönt att slippa myggen efteråt kan jag ju tala om iaf (för er som inte redan listat ut de;P)

Efter målandet tog jag en välbehövlig dusch innan jag bestämde mig för att spela "Dotcard" med Helena, Betty, Mange och mamma. Det gick rätt så bra att spela. Jag slutade på andraplats vilket får ses som helt godkänt eftersom jag inte spelat "Dotcard" på väldigt länge. Var säkert ett år sen sist nu när jag tänker efter lite.

I morgon väntar ännu en arbetsdag. Skönt att man inte börjar så tidigt:) än fast det är drygt ibland att vara kvar och jobba ända till kl 6. Nåja, imorrn efter jobbet måste jag fara direkt till Kornsjö för att hjälpa till med att förebereda parkeringsplatser och sånt inför den kommande helgens Nätra-marknad. Alla i mitt fotbollslag måste nämligen hjälpa till en del med marknaden. På så vis får vi in pengar också vilket ju är bra.

Det har blivit ändrade planer för vår resa till Halmstad/Gbg. VI åker inte denna vecka utan nästa vecka. Förmodligen blir det nog bara Jimmi och jag som åker eftersom Weppan tydligen ska på Åsele-marknaden. Tråkigt på ett sätt men ändå kul/mysigt på ett sätt att resa söderut med bara min älskling.

En sak till föresten. Jag har stora förhoppningar om att kunna åka ner till Sundsvall och Boda borg på måndag nästa vecka, det skulle vara otroligt kul! Jag hoppas allt klickar den här gången bara så det inte rinner ut i sanden som vanligt:S Nej, fy fasen den här gången ska jag iväg alltså! Jag drar förhoppningsvis med mig Jimmi, Helena och ev Stefan, Betty samt Mange också, hehe:D.

Nej, nu ska jag ta och förbereda mig så jag kan lägga mig och sova snart. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0