Kvällens aktiviteter

För några timmar sedan tog jag och Jimmi min pappas båt ut på vår lilla å och fiskade:) Jag metade och Jimmi körde med kastspö. Det gick lite bättre för mig fast egentligen inte eftersom fiskarna var på min krok men de fastnade aldrig. Det enda de gjorde var att äta upp min mask hela tiden:S När jag bara hade en mask kvar så tyckte Jimmi vi skulle börja ro hemåt och jag protesterade inte. Precis som förra gången metade jag efter båten medans Jimmi rodde och gissa vad? Jag fick napp! Inte bara en gång utan 2, ja t o m 3 ggr! Jag fick upp 3 abborar:) De var rätt halvsmå men det gjorde inte så mkt. Kändes bra att få nån fisk iaf. Kanske är det så man ska meta istället, efter en båt och inte med ett stilla flöte så att säga? Ja, jag är ingen fiskeexpert men de senaste två ggr jag fiskat så verkar det gå bättre att meta med ett bete i rörelse:P

Efter fisketuren for Jimmi hem och jag gav mig ut för en joggingrunda på min pojkväns uppmaning faktiskt(!) Det var dock välbehövligt efterosm jag inte rört mig på hela helgen:P Jag sprang "Skogsrundan" som vanligt och det tog ungefär en halvtimma, helt okej tid. Det var drygt men det gick bra, skönast är det dock såklart nu efteråt som alltid. Fick dock mjälthugg mitt på löppasset så jag var tvungen att gå en bit eftersom det gjorde så jävla ont men jag kunde som tur var börja jogga ganska fort igen. Jag var alltså inte tvungen att gå alltför länge. Det värsta jag vet är att få mjälthugg när man är ute och joggar! Finns banne mig inge värre alltså.

Nu ska jag nog ta något att äta och börja läsa på bok nr 2, wehey:D Men allra först måste jag tömma kameran på bilder. Måste också fixa med mitt minne till mobilen eftersom jag fått ta Jimmis minne på 512 mb till min mobil. Kortet jag hade innan rymde bara typ 80 mb, haha:P Lite skillnad med andra ord. Fast egentligen behöver jag inte SÅ mkt utrymme på mobilen heller eftersom jag inte behöver knäppa så mkt bilder nu längre eftersom jag har kameran. Jag behöver inte heller så mkt musik eftersom jag ju har min mp3. Nåväl, det kan nog vara bra att ha ett större minne iaf. Är ju faktiskt rätt kul att kunna spela upp låtar högt ur mikrofonen också. På min mp3 kan jag bara spela upp låtar i mina hörlurar nämligen. Måste kopiera över det jag har på mitt lilla minne till det minne jag fått låna av Jimmi.

 Ska faktiskt slänga in lite bilder från kameran här också när jag lix är igång;)


Här är en av bilderna som jag tog i fredags från höjden. Som ni ser var
det en väldigt bra utsikt:)



En bild på Bryngeström, några hundra meter från affären där jag jobbar.


En av bilderna jag tog ikväll från vår fisketur.


Ska kila nu, ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: du vet vem

Åh, va fina bilder (särskilt den bild som fotats från Sunnanbergshöjden!

2008-07-15 @ 14:56:42
Postat av: Angelica

Hej hej! låter trevligt att jobba i närheten där du bor :) jobbar du 6 dagar i veckan? låter lite jobbigt för mig om du nu gör det, men du får ju iallfall pengar :) jag jobbar som sagt bara 75% vilket gör att jag är ledig varje tisdagar och att jag jobbar bara två helger på hela sommaren. Jo det var ett tag sedan jag flyttade till johan. det gjorde jag redan innan skolan var slut. Men det känns riktigt skönt att jag har flyttat på riktigt nu. alla mina saker är borta där hemma hos mamma och pappa. Jag har sökt mer jobb där jag jobbar nu, gjorde faktiskt de idag om jag ska vara ärlig, så jag hoppas på mer jo då jag trivs som fisken i vattnet. Vad blir det för dig till hösten då? Kram

2008-07-15 @ 15:08:43
URL: http://angelica89.blogg.se/
Postat av: Carro

Alltså det är både skönt och drygt. Fast mest skönt ;) Särskilt eftersom jag har Livia hela dagarna :)



Va kul det låter :D skönt att få fara iväg och göra lite roliga saker :)

Det enda jag har inplanerat är att åka på winnerbäck i sundsvall i början av augusti:) Annars åker jag ut lite till antons stuga och myser och njuter av havet och så:)



Ha det bra! KRAM



Ps. hih, tack! ds.

2008-07-15 @ 16:09:51
URL: http://carro89.blogg.se/
Postat av: Carro

Härliga bilder!

2008-07-15 @ 16:10:18
URL: http://carro89.blogg.se/
Postat av: Ylva

Vad mysigt :)

2008-07-16 @ 21:16:56
URL: http://www.metrobloggen.se/ydh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0