ev 2 dagar på Liseberg

Är så skönt att sova ut när man är ledig men det är väl lika bra att man går upp i någorlunda tid så man hinner göra nåt av dagen också:P Snart ska Jimmi åka till banken för att försöka fixa ett VISA-kort. Vi måste även kolla upp om pass sen så det blir nog en tur ner till stan. Vet dock inte hur det kommer att bli med Danmark eftersom Jimmi inte är så jättesugen på att fara ner. Sedan lär det säkert ta en vecka inna vi får passen också om vi ansöker om de idag:S Om det tar en hel vecka så kommer vi inte hinna fara ner till Danmark. Fast jag har å andra sidan hört att man ev inte behöver ha med sig nåt pass till Danmark men jag vet inte säkert om det stämmer. Kan ju vara onödigt att chansa också blir det bara nå skit:S

Far vi inte ner till Danmark vill jag banne mig vara på Liseberg i 2 dagar:) Kollade upp priserna igår och köper man åkband som gäller två dagar så blir det bara 90 kr "dyrare" andra dagen. Man behöver alltså bara betala 90 spänn för dag 2 så att säga. Den första dagen kostar det väl nåt på 200-300, minns inte exakt. Men helt klart är det ett klipp att åka dit två dagar iaf med åkband. Fan, vad mkt man skulle hinna åka också. Shit, jag älskar verkligen karuseller! Är en skräckblandad förtjusning ör mig att åka vissa karuseller helt klart MEN vilken känsla ändå. Hur som helst så kan vi bara pendla med bilen mellan Gbg och Halmstad mellan de två dagarna. Bilen drar nämligen så pass lite:)

En stor skillnad där ner i södern jämfört med här uppe i norr är att det är SÅ himla platt där nere.
Här uppe har vi stora skillnader i landskapshöjningar men det har de verkligen inte där nere. Där kan det vara platt hur långt som helst i princip. Det är rätt fascinerande men konstigt att se.

Nej, nu ska jag ta och städa här eftersom Jimmi just for på banken. Måste äta frukost också, är jättehungrig. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0