Jobbardag

Idag har jag jobbat hela dagen i princip. Först var jag på mitt sommarjobb till 6 ca och sedan gav jag mig iväg med min mammas bil bort till Kornsjö för att fixa parkeringen inför helgens Nätramarknad.

Det var lite folk i Brynge idag vilket gjorde att dagen gick ganska sakta. Som tur är så är jag bra på att hitta olika sysselsättningar iaf så att tiden ska gå lite fortare åtminstone. Jag kopierade och vek b la upp ett x antal foldrar som besökarna ska få ta. Kändes lite bättre också när jag såg vad det var för väder ute denna dag, regnigt och kallt. Perfekt väder med andra ord för att jobba och faktiskt göra nåt vettigt istället för att bara vara hemma och inte gör nånting i princip.

Att fixa inför marknadens parkering var inte så svårt.
Vi var ett 10-tal personer som satte upp en del stolpar och band och vips var det klart. Sedan att det blev en hel del prat gjorde att det tog längre tid än vad det skulle behövt ta egentligen men rätt trevligt var det att prata iaf:P Känns verkligen jätteskönt att ha fått arbetet bortgjort ikväll så man slipper stå på parkeringen nu på söndag! - Helt underbart! :)

Jag vet inte så mkt mer än igår ang resan till Halmstad/Gbg. Det enda jag vet med säkerhet är att jag inte vill göra av med mer pengar än nödvändigt. Jag vill verkligen inte slösa pengar i onödan därför känns nattåget tur och retur för 1750 kr väldigt dyrt:P Då får man nämligen inte ens en kupé själv heller utan man måste dela så man sover 6 st i samma. Det blir alltså jag och Jimmi och 4 till isf (jag utgår i nuläget från att Weppan inte kommer fara eftersom det verkade som att han skulle till Åsele-marknaden). Måste finnas nåt billigare alternativ. Visst är det skönt att få en säng att sova i och resa om natten MEN ändå. Jag vill spara de stackars sparpengar jag har. Ska kolla runt lite mer på nätet om det finns några billigare alternativ. Jag skulle t o m kunna åka buss ner, haha:P Jag är inte den som är kräsen inte. Visst det lär väl ta typ hur många timmar som helst att åka ner till Halmstad men iaf - det lär ju bli billigt åtminstone:P Nej, jag har inte höga krav inte.

Nu ska jag snart ta mig en dusch, måste bara vänta tills det blir lite mer varmvatten. Sedan blir det kanske att jag spelar nåt med några av mina familjemedlemmar lr kanske ser Tintin, vem vet? Kanske blir det t o m både och? Well, vi får se vad det blir av den resterande kvällen. Jag önskar er en fin kväll!:)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Svar: Hej på dig! Oh, tack så mycket och välkommen tillbaka! Din blogg var också fin:) Imorgon ska jag jobba min näst sista dag på mitt sommarjobb faktiskt, väldigt skönt. Sedan får jag ledigt i en månad! Vad ska du själv hitta på?

Ha det bra du med, väldigt kul att du kommenterade:D /Elisabet

2008-07-09 @ 22:39:21
URL: http://hurricenebetty.blogg.se/
Postat av: Marina

Jag står i kassan, alltså säljer biljetter och godis (: Sen så städar jag där också, inte världens roligaste, men det ingår om man säger så (:

2008-07-09 @ 23:30:31
URL: http://qute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0